Articles sobre el Japó

Respon
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Imatge

Articles sobre el Japó



Moltes vegades trobam articles sobre el Japó que podem fer servir per iniciar un debat. Moltes vegades els articles són un poc controversos, perquè actualment agrada moltíssim fer quedar el Japó com el bressol de les coses raríssimes i excèntriques. Debatem què hi ha de veritat i que no al darrere d'aquests articles!!

El primer que comparteixo amb vosaltres és un de l'arabalears sobre les hores extra i l'excés de feina, com lentament es va canviar la mentalitat de passar-se tot el dia a l'oficina, però tot i així, pareix que les lleis encara no emparen gaire aquests canvis:

https://www.arabalears.cat/economia/emp ... 01508.html


Per part meva he llegit l'article i realment trobo positiu que estiguin canviant aquesta concepció de passar-se la vida a l'oficina i que els horaris siguin més flexibles. Realment si ho fossin, això ajudaria molt a la conciliació familiar, que quasi no existeix al Japó ja que al final, amb aquesta merda d'horaris, les dones acaben quedant a casa, perquè és impossible crear una familia si comences a les 9 el curro i arribes a casa borratxo d'haver anat a beure amb el teu cap a les 3 de la matinada (molt fan que això sigui obligatori xD). Pareix que, si canviessin això, la societat avançaria moltíssim i guanyaria en qualitat de vida.

Una cosa que m'ha sorprès de l'article és que diu que les hores extra no es cobren al Japó... No sé d'on he tret aquesta idea, però tenia entès que el sou base era normalet però que les extres es cobraven molt bé i que això era una "motivació" per fer calers extra. Vosaltres què en sabeu d'això?

Què en penseu d'aquesta qüestió? Què us ha semblat l'article?
Avatar de l’usuari
Japanium
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
daijôbu desu!
Entrades: 48
Membre des de: 07 gen. 2018, 12:39
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 29 cops
Gràcies rebudes: 27 cops

Deixo un article sobre un dels Hotels notables de Tokyo que ara ha caigut una mica en l'oblit. L'article, curt pel meu gust, parla una mica dels escriptors que hi han passat per allí.

https://www.ara.cat/cultura/gabia-escri ... 94203.html
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Doncs ara han prohibit fer fotografies a les geishes (80 euros de multa) i a alguns carrers de Gion es prohibeixen les fotografies.

https://www.ara.cat/internacional/Prohi ... 66123.html


Què en penseu? Jo hi veig un problema de promoció turística, bàsicament. Si tu vens el Japó com a geishes i temples, després el que no pots fer és esperar que la gent que hi va no les vulgui veure, perquè és allò que li has venut xDDDD Però ara bé, diuen que la gent els estirava el kimono i tal i això ja em sembla molt lleig.

Què en penseu?
Avatar de l’usuari
Nafi
Moderadora
Moderadora
Akuma no Ko
Entrades: 790
Membre des de: 30 juny 2015, 21:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 179 cops
Gràcies rebudes: 357 cops

UkiHana ha escrit: 06 nov. 2019, 15:06 Doncs ara han prohibit fer fotografies a les geishes (80 euros de multa) i a alguns carrers de Gion es prohibeixen les fotografies.

https://www.ara.cat/internacional/Prohi ... 66123.html


Què en penseu? Jo hi veig un problema de promoció turística, bàsicament. Si tu vens el Japó com a geishes i temples, després el que no pots fer és esperar que la gent que hi va no les vulgui veure, perquè és allò que li has venut xDDDD Però ara bé, diuen que la gent els estirava el kimono i tal i això ja em sembla molt lleig.

Què en penseu?
Jo entenc completament la decisió i hi estic dacord. Portem uns anys ja veient com els turistes blancs occidentals van pel mon com si fossin els reis del mambo sense ser capaços de respectar ja ni l'espai personal de les geishes. "ulls eixams de turistes estrangers perseguint les geishes pels carrers" això no és fer turisme això és comportar-se com un maleducat. Tant que critiquem els paparazzis que persegueixen als famosos sense que puguin tindre intimitat, aleshores perquè no podem entendre que les geishas no vulguin ser tractades com "com micos en un zoo".

Evidentment et pot interessar la cultura japonesa i voler veure les geishes però crec que ja va sent hora que aprenguem els turistes blancs que si vas a visitar un'altra cultura encara que sigui només durant dos dies o una setmana has de saber respectar-ne tant la seva riquesa com a la seva gent. Que vagis allà i hi gastis diners no et dona dret a comportar-te com un neanderthal. "Algunes d’aquestes dones [les geishes] s’han queixat que molts turistes els grapegen els quimonos o les seves tradicionals perruques" és que estem bojos o que?

"Fer fotografies a les geishes sense el seu permís va contra els costums locals" - crec que al final lo que s'està demanant és un respecte cap a aquestes dones, que no estan allà per fer de pallasso ni als serveis dels turistes (que molts es deuen pensar que si), i que encara que fos així hem d'aprendre d'una vegada per totes a respectar els límits i la privacitat dels demés siguin geishes o el que siguin.

Imatge

Crec que el tema dels "turistes maleducats" és un tema bastant actual també on vivim nosaltres, i si nosaltres exigim un millor comportament i que deixin de comportar-se com a troglodites perquè no podem entendre que els japonesos també ho vulguin? No se fins a quin punt la economia japonesa depén del turisme (segur que no tant com aquí), però avui en dia "limitar" d'alguna manera la llibertat dels turistes implica pèrdua de diners així que crec que si el govern japonés ha pres aquesta decisió és perquè la situació ja era insostenible i les queixes de les geishes devien ser masses com per ignorar-les.

En els últims anys s'ha deixat carta blanca als turistes tot perquè vinguessin a donar-nos diners, el govern japonés ha preferit preservar els seus propis ciutadans per sobre dels turistes. Doncs em sembla molt bé, chapeau!
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Recupero aquest post perquè puc i perquè avui he vist aquesta notícia i vinc, no sé, a promoure una mica de debat sa: https://www.vilaweb.cat/noticies/les-li ... n-maletes/

Diu l'article, per si sou uns vagos de merda:
un nou programa de lloguer de roba de Japan Airlines (JAL). A partir de dimecres, els passatgers amb destinació al Japó podran reservar peces de vestir que trobaran a l’allotjament en arribar, cosa que és presentada com una “experiència de viatge amb un equipatge mínim”.

Què us sembla? Us hi apuntarieu? Creieu que és una bona mesura o és una xorrada? Vinga, vull llegir les vostres merdes mentals!
Avatar de l’usuari
Xail
Porco Rosso
Porco Rosso
( っ'-')っ ~ ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Entrades: 354
Membre des de: 05 feb. 2020, 13:44
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 356 cops
Gràcies rebudes: 288 cops

UkiHana ha escrit: 07 jul. 2023, 17:42 Què us sembla? Us hi apuntarieu? Creieu que és una bona mesura o és una xorrada? Vinga, vull llegir les vostres merdes mentals!
Jo no en tinc ni idea, però així sense informar-me gaire em sembla una mica una xorrada. Tot i que si m'hi apuntaria per poder posar altres merdes a la maleta en comptes de roba, sobretot a l'hivern que la roba d'abrigar ocupa més. (Que per tant, la maleta pesaria igual i no serviria per reduir contaminació, bueno a l'anar potser si...)

Ara bé, el lloguer de la roba no és gratis, així que a veure què em lloguen i per quin preu... A part, no m'estranyaria que després de dir la teva talla i tal els pantalons et vagin petits... Nose a veure com els hi va l'experiment...
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Xail ha escrit: 08 jul. 2023, 13:06 A part, no m'estranyaria que després de dir la teva talla i tal els pantalons et vagin petits... Nose a veure com els hi va l'experiment...
Va ser el primer que vaig pensar, les talles japoneses són molt petites... Tendran talles i roba a gust de tothom? Si l'objectiu és contaminar menys no crec que sigui la millor mesura...
Respon