[Anime K3] Ranma 1/2

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Ranma 1/2



Imatge


Fitxa tècnica:



-Nom original en japonès: らんま½ (Ranma ½)
-Autor: Rumiko Takahashi
-Gènere: Acció, Comedia Romàntica, Shonen, Arts Marcials
-Estudi: Studio DEEN
-Capítols: 161 + 2 pel·lícules ( "Nekonron Dai-Keseen! Okite-yaburi no gekito Hen!!" i "Kessen Tougenkyou! Hanayomewo Torimodose!")
-Any: 1989/1992

Informació addicional:

-Basat en: Manga, que va començar a ser publicat al 1987 fins l'any 1996 a la revista Shūkan Shōnen Sunday. (L'anime va acabar abans que el manga)
-Seiyuus principals:
Ranma Saotome: Kappei Yamaguchi (noi)/ Megumi Hayashibara (noia)
Akane Tendo: Noriko Hidaka
Ryoga Hibiki: Kōichi Yamadera
Shampoo: Rei Sakuma
Ukyo Kuonji: Tsuru Hiromi

Imatge


Argument



En Ranma Saotome és un noi de 16 anys que és entrenat i viatja des que era petit amb seu pare, en Genmà. En el seu llarg camí arriben a les fonts de Jusenkyo, a Xina, un lloc d'entrenament famós. Sense escoltar els consells del guarda, comencen a entrenar i cauen als estanys, que resulten estar maleïts. En Ranma es converteix, des d'aleshores, en noia sempre que es mulla amb aigua freda i torna a ser un noi quan ho fa amb aigua calenta. Per la seva banda, en Genmà es converteix en panda de la mateixa forma.

En Genmà Saotome i en Soun Tendo van ser tots dos companys d'entrenament quan eren joves i van prometre que casarien els seus fills per unir les dues families, de manera que després del viatge a la Xina en Genmà i en Ranma es dirigeixen a la casa dels Tendo, on la filla menor del Soun, l'Akane, es coverteix en promesa del Ranma.

Imatge


Opening i ending



Llistat d'openings i endings:
Text amagat.
Openings
1#: "Jajauma ni Sasenaide" by Etsuko Nishio (cap. 1-18)
2#: "Little Date" by Ribbon (cap. 19-40)
3#: "Omoide ga Ippai" by CoCo (cap. 41-64)
4#: "Zettai!Part 2" by Yoshie Hayasaka (cap. 65-88)
5#: "Chikyu Orchestra" by KUSUKUSU (cap. 89-112)
6#: "Mou Nakanaide" by Azusa Senou (cap. 113-135)
7#: "Love Seeker~Can't Stop It~" by VisioN (cap. 136-161)

Endings

1#: "Platonic Tsuranuite" by Kaori Sakagami (cap. 1-13)
2#: "Equal Romance" by CoCo (cap. 14-18)
3#: "Don't Mind Lai Lai Boy" by Etsuko Nishio (cap. 19-40)
4#: "Lambada☆RANMA" by The Ranma ½ Operatic Troupe (cap. 41-64)
5#: "Purezento" by Tokyo Shônen (cap. 57-72)
6#: "Friends" by YAWMIN (cap. 65-88)
7#: "Hinageshi" by Michiyo Nakajima (cap. 89-112)
8#: "Positive" by Miho Morikawa (cap. 113-136)
9#: "Niji to Taiyou no Oka" by Piyo Piyo (cap. 137-161)


Opening en català:
Text amagat.


Openings i endings en japonès:
Text amagat.





Opinió personal



Ranma 1/2 és un anime que tot i que en certa manera era una mica repetitiu (sempre anaven apareixent pretendents del Ranma i la Akane) tenien el seu costat original, al passar coses molt diferents a les anteriors.

Crec que el factor que cansava d'aquest anime, eren les infinitats de pretendents que apareixien i que per tots el més important fos l'amor del Ranma o de la Akane.

Però deixant aixó de costat, una cosa que m'agradava molt d'aquest anime era que la majoria de noies que hi apareixien eren fortes i no necessitaven princeps que les salvessin, elles es valien per si soles, i crec que aquest és un facor molt important.

El tema de que més d'un personatge al mollar-se amb aigua freda es transformes, crec que és un divertit factor, que fa molt més unica i inolvidable aquesta obra.

El meu personatge preferit d'aquest anime era la Ukyo, una noia que tot i anar a redera el Ranma és portava bé amb la Ayame i la acceptava com a rival, però amb respecte. I tot i que en més d'una ocasió l'havien comfos per un noi (per preferir anar amb uniforme masculí que en femení) ella continuava sent una noia amb el seu costat femení. Però mai deixant de ser forta!

Imatge


Veu veure de joves o ja de més grans Ranma 1/2? Que us va semblar? I que us va agradar més o menys d'aquest anime? Teniu alguna anècdota que us hagi passat amb aquest anime? Ara us toca comentar!!
Meina l’ha editat per darrera vegada el dia: 02 gen. 2023, 15:42, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Tothom sap que el millor de Ranma 1/2 era el pare Panda. Qui no vol tenir un pare panda que es comunica amb cartellets?

Imatge

En general Ranma m'encantava! Recordo que la feien a l'hora del dinar i no em perdia un sol capítol! El Ryoga m'agradava moltíssim (però especialment en la seva forma vacunet) i l'Akane i el Ranma eren protagonistes que es complementaven molt bé (encara que fos per escridassar-se). La veritat és que tots els personatges m'encantaven, especialment els rivals del Ranma que eren tan tontos com ell: tots feien igual, volien derrotar al Ranma, anaven a entrenar i acabaven a les deus de la Xina convertits en coses ben estranyes.

La Shampoo m'agradava bastant també (i la vella!!!!) i recordo que tenia un promès que era un pringat integral que sense les ulleres no veia res i que es transformava en ànec. Un altre pringat era un paio de l'Institut que aquest no es transformava en res però que era un cregut de la hostia i li anava al darrere a totes les noies.

Però si parlo de personatges entranyables, qui millor que el mestre Happosai, el lladre de roba interior femenina més estimat del món otaku? La veu que li posaren a aquest personatge en català va ser un gran encert, m'encantava!!

També tinc uns quants toms de manga, crec que els 5 o 6 primers i el nº30 que em varen regalar, no vaig continuar mai la col·lecció perquè era molt llarga i al final em vaig afluixar i tinc els primers només. Per cert, a l'edició castellana del manga el vacunet es diu P-chan (no sé si és el nom original en japonès) perquè ve de P de pig i -chan com a sufix per a mascota. Sabeu si P-chan era el nom en japonès o si va ser un invent/adaptació del castellà?

Imatge

En general el recordo com un anime molt divertit i m'encantaria ara veure'm uns quants capítols i recordar vells temps xDD Tots els personatges molaven moltíssim i en tinc molts bons records!!
Respon