[Anime K3] La llei d'Ueki

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Ichi4
Porco Rosso
Porco Rosso
Estava de parranda
Entrades: 135
Membre des de: 02 nov. 2015, 22:33
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 46 cops
Gràcies rebudes: 22 cops

La llei d'Ueki


Imatge


Fitxa tècnica

  • Nom Original: うえきの法則 Ueki no hōsoku
  • Autor: Tsubasa Fukuchi
  • Gènere: Shonen, Acció, Aventura, Comèdia, Lluita, Sobrenatural
  • Estudi: Studio Deen
  • Capítols: 51 Episodis de 20 minuts, tots en català.
  • Any: 4/4/2005 - 27/3/2006 (Japó)
Informació addicional:
Manga: Està basat en el manga del mateix nom, dibuixat entre 2002 i 2004 que consta de 16 volums.
Seiyus/dobladors principals:
  • Kosuke Ueki: Romi Paku(Japonès) / Carme Calvell(Català)
  • Ai Mori: Tomoko Kawakami(Japonès) / Pilar Morales(Català)
  • Rinko Jerrard: Mamiko Noto(Japonès) / Iris Lago(Català)
  • Robert Haydn: Mitsuki Saiga (Japonès) / Mar Nicolás(Català)
  • Seiichiro Sano: Sōichirō Hoshi(Japonès) / Anna Romano(Català)
  • Liho: Takehito Koyasu (Japonès) /Jaume Villanueva(Català)
  • Tenko: Chiwa Saitō (Japonès)/ Takashi Nagasako (Japonès) /Maribel Altés (Català) /Ferran Llavina (Català)
  • Kobayashi: Katsuji Mori (Japonès) /Roger Isasi-Isasmendi(Català)
  • Hideyoshi Soya: Kappei Yamaguchi (Japonès) / Maribel Pomar(Català)

Argument


En Kosuke Ueki es un estudiant de secundaria amb un fort sentit de la justícia, i una extranya habilitat: pot convertir les escombraries en arbres. Aquesta habilitat li es atorgada pel seu tutor, el Kobasen, que l'escolleix per a que el representi a la batalla per decidir el proper Rei del Món Celestial. Ueki tracta de mantenir aquesta habilitat en secret fins que un dia una companya de classe, la Ai Mori, el descobreix. Al començament, la Mori el segueix per descobrir la seva veritable personalitat, pero un cop veu els sacrificis que Ueki fa per utilitzar el seu talent comença a ajudar-lo.
Un dia en una de les batalles entre representants de candidats a Rei on Ueki anava a ser asassinat per un altre representant, en Robert Haydn, el Kobasen hi intervé, salvant a Ueki i condemnant la seva ánima a l'infern per haver incomplert les normes de les batalles.

Així, Ueki entrarà a la batalla dels candidats a Rei amb l'objectiu de fer-se amb el "Talent en blanc", un objecte totpoderós que pot atorgar qualsevol cosa que es desitgi i s'escrigui al Talent; amb l'objectiu d'evitar que caigui en males mans i d'alliberar a en Kobasen. En la seva lluita per la justícia descobrirà noves habilitats, farà nous amics i poderosos rivals.

Imatge

Openings i endings



Openings en català
Text amagat.



Openings en Japonès
Text amagat.



Endings en Català
Text amagat.





Endings en Japonès
Text amagat.






Llistat d'openings
Text amagat.
  • Falco por Hitomi Shimatani (Episodis 1-32).
  • No Regret por Kumi Koda (Episodis 33-51).


Llistat d'endings
Text amagat.
  • Kokoro no Wakusei ~Little Planets~ por Aiko Kayo (Episodis 1-15).
  • Earthship ~Uchuusen Chikyuu Gou~ por SweetS (Episodis 16-32).
  • Kono machi de wa dare mo ga mina jibun igai no nani ka ni naritagaru por The Ivory Brothers (Episodis 33-42).
  • Bokutachi ni Aru Mono por Romi Paku (Episodis 43-50).
  • True Blue by Hitomi Shimatani (Episodi 51).


Imatge


Opinió Personal


Aquest va ser amb bastant seguretat el primer anime shonen que vaig veure sencer en català. Recordo que cada dia sortia de l'institut i programava el DVD per a que gravès el capitol diari, i no perdre-me'l tot i fer extraescolars. Va ser un gran anime que em va descobrir el món de l'anime propiament dit, separat dels "dibuixos animats".

Quan penso en la Llei d'Ueki, em ve al cap com em posava a pensar lo al·lucinant que seria poder transformar les escombraries en arbres, o tenir un poder específic de transformar qualsevol cosa; fins i tot vaig arribar a imaginar-me quins poders serien al·lucinants, com poder transformar escuradents en llamps i coses de l'estil XD.

Dels membres de l'equip de l'Ueki, el que mes em fascinava era en Sano; per utilitzar un poder que des de l'inici era inesgotable, ja que podia transformar les tovalloles en ferro i viceversa; i quan a més va arribar a la segona fase on va despertar el poder del magnetisme, recordo que vaig flipar molt.

Recordo que també em va molar el poder de la Marylin, de poder alterar el temps i la percepció del pas del temps, i els usos (moralment incorrectes) als quals es podria aplicar; i també com pensava lo inutil que era el Hideyoshi, al qual considerava un mico que no tenia ni gràcia.

Un dels combats que millor recordo, va ser el primer enfrontament entre l'Ueki i en Robert Haydn, i com pensava lo psicòpata boig que semblava en Robert, i com vaig deixar caure alguna llagrimeta quan el Kobasen es va sacrificar pel seu protegit.

Va ser un anime que em va agradar molt i em continua agradant, personalment em va fer veure la important necessitat de que es vetlli per la justícia al món (potser una de les raons per les quals estudio Dret, qui sap :p ), i la importància de lluitar pels propis ideals i creences. Crec que ja la he vist uns 3 o 4 cops, ja que quan em poso malenconiós l'acabo tornant a veure sencera (cada 2-3 anys aprox); i la gaudeixo com si fos el primer cop que la veig.
Definitivament la recomano a tothom que encara no l'hagi vist, ja que combina bones lluites, diàlegs i situacions divertides, i molt bona música en tot moment.

Imatge


Aquí acabo el post de La llei d'Ueki. La vau veure quan la van donar al K3? Quins sentiments us va produir? Us va marcar d'alguna manera?
Imatge
Usuari eliminat
0
1

Ostres, ja ni recordava aquest anime xD. Quant de temps, del K3... El Súper3 d'avui és una merda...
Mai la vaig acabar de veure, només mirava capítols saltats, però recordo que m'agradava!
Avatar de l’usuari
Loraninja
Porco Rosso
Porco Rosso
Lluna Plena
Entrades: 268
Membre des de: 09 feb. 2019, 00:54
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 217 cops
Gràcies rebudes: 217 cops

Jo la vaig mirar també al k3 (o 3xl, o super 3, o com es digués) farà uns 10 anys i em va agradar moltíssim. (Quan pots parlar de "fa 10 anys" i recordar clarament aquella època, és que et fas gran. Com es noten els meus 88 anys, eh!) En aquella època el meu modus operandi era tornar de l'escola (vull dir, la residència de quarta edat), mirar un capítol d'anime, fer els deures, mirar-ne un altres, dutxar-me, mirar-ne un altre. I tot perfectament quadriculat amb el que emetien per la tele. Recordo que un d'aquests animes que mirava era La Llei de Ueki, i em flipava.

M'agraden moltíssim els openings i els endings traduits, (menys el primer ending que és una cançó molt maca, però mec, no sé) i en aquest cas m'agraden moltíssim més cantats en català que no pas la seva versió original (per exemple amb Inuyasha m'agrada més la versió original, i amb els de One Piece m'agraden tots). :musica:

Ara a posteriori i en retrospectiva veig aquest anime com un prou diferent a la resta, i sé per què m'agradava (i em segueix agradant) tant: En aquesta sèrie ningú és més important que l'altre. Vull dir, és clar que hi ha un protagonista i hi ha personatges que tenen més temps d'exposició. Però a cadascun dels personatges que apareixen se'ls dedica temps, t'ensenyen quina és la seva vida, la seva personalitat, les seves motivacions. A la resta d'obres, sembla que ignorin expressament els antagonistes i els deshumanitzen per justificar la seva derrota i fer el protagonista encara més bo. Aquí no. Aquí t'obliguen a sentir empatia per ell, a entendre les seves decisions i què li ha portat a actuar així, i la reflexió del Ueki acaba sent: entenc pel que has passat, però estic en desacord amb les teves accions i crec que són incorrectes i per això et derroto (?)
Respon