Moriarty the patriot

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Yūkoku no Moriarty



Imatge

Fitxa tècnica

Any: 2020
Autors (manga): Ryōsuke Takeuchi, Hikaru Miyoshi
Estudi: Production I.G
Edat: Majors de 17 anys
Durada: 23 min per capítol
Puntuació a MyAnimeList: 8,16/10
Gèneres: Psicològic, Misteri, Novel·la

Sinopsi

(MyAnimeList)

A finals del segle XIX, Gran Bretanya s'ha convertit en l'imperi més gran del món. A l'ombra del seu èxit, la rígida jerarquia econòmica de la nació dicta el valor de la vida de les persones segons l'estatus i la riquesa. Previsiblement, doncs, el sistema afavoreix l'aristocràcia i fa impossible que la classe obrera pugui ascendir de categoria.

William James Moriarty, el segon fill de la casa Moriarty, viu com un noble normal i corrent, però en secret, es dedica a resoldre els problemes i satisfer la venjança dels desafavorits que són víctimes dels poderosos. En el fons del seu cor té l'objectiu de destruir el sistema de classes de la societat britànica i tots aquells que se'n beneficien.

Juntament amb els seus germans Albert i Louis, en William està disposat a fer qualsevol cosa per canviar el món en què viu, fins i tot si cal vessar sang.


Imatge

Imatge

Imatge

Comentari

Aquest anime agafa la història d'en Sherlock Holmes d'"El problema final", o sigui, la part en què s'enfronta amb en Moriarty (seria el seu arxienemic) però des de la perspectiva de l'antagonista i reimaginant-lo com un "patriota", una mena de Robin Hood però en sicari: ja des del primer capítol veiem com es dedica a matar als rics que han comès algun crim contra els pobres. És una sèrie forta, no gore, però sí que et planta a la cara el crim tal qual (sempre en una atmòsfera vermella i amb la lluna de sang) i també quan prenen venjança (punyalades, enverinaments, suicidis assegurats).

El que m'agrada és com reflecteix el mal, perquè sembla realista, també en la set de venjança de les víctimes. L'animació també està bastant bé (les escenes de combat no són en plan Kimetsu no Yaiba, evidentment xD però estan força ben animades, i els colors i l'ambientació són bones), igual que la part històrica a l'hora de cometre i resoldre crims (es té en compte què no es podia saber a l'època, com el tema de la ciència forense, que era molt recent a l'època i coses que podríem saber i deduir ara, eren molt innovadores aleshores).

L'altra cosa a notar és que la sèrie té dues temporades: a finals de la primera és quan apareix en Sherlock Holmes i a la segona s'afegeixen més persones a la colla d'en Moriarty i és quan es produeix el desenllaç. Els protes són tots molt husbandos (les patilles d'en William són ridícules, però xD), i recomano molt fortament veure l'anime amb el doblatge anglès si podeu, perquè tens una experiència d'immersió brutal i les veus són:
Imatge

Penso que els crims de la primera temporada, estan molt ben plantejats, no recordo haver vist res incoherent i eren molt intensos. La segona temporada, per mi, és una mica més fluixa. Per exemple (spolier segona temporada):
Text amagat.
la part del Jack el destripador és com what? Em va semblar una mica absurd el plantejament de fer-se passar pel Jack el Destripador per crear un enemic comú a combatre, quan ja abans ho era? I el fet que crec que a la vida real, la gent no s'ho hauria pres com un crim contra les classes baixes, perquè les prostitutes no crec que fossin gaire ben considerades i fins i tot ara són inhumanitzades per molts. La resolució del conflicte em va semblar bastant absurda.
I també, parlant del "mal necessari" (spoiler segona temporada)
Text amagat.
és molt random l'aparició del tio aquell de cabells blancs del que no me'n recordo. És per blanquejar en Moriarty? Ho dic perquè és com "oh, aquest sí que és dolent!"
Igual que el final, *spoilers spoilers*
Text amagat.
Em sembla una tonteria el pla d'en Moriarty de "anem a cremar ELS BARRIS DELS POBRES perquè segur que els rics els ajudaran i així es faran amics", quan els hi va anar d'un PÈL mil·limètric que els deixessin morir sense immutar-se. És un pla que podrien haver aplicat des del principi, no treu que puguin haver-hi futures injustícies i, no sé, em va semblar poc digne d'una ment brillant com la d'en Moriarty.


El dilema és el mateix que en el cas de Death Note: Està justificat prendre's la justícia amb les pròpies mans i esdevenir el jutge i botxí dels criminals? Tot i que en Moriarty ho fa de manera més personal contactant amb les víctimes, però bàsicament és el mateix, excepte que el que motiva en Moriarty més que ser "el déu del nou món" (en cap moment s'ho planteja) o voler reconstruir la societat segons el que ell pensa, actua més perquè està fins els pebrots que els pobres pateixin. I també perquè creu que no té salvació des del moment en què va matar per primera vegada, que per cert (spoiler mitjans de la primera temporada, infància dels protes)
Text amagat.
QUE FORTA L'ESCENA DE L'ALBERT MATANT EL SEU GERMÀ I LA SEVA FAMÍLIA
Es creuen línies que no s'haurien de creuar. Falta fe en la justícia divina :worrypat:
QUE PER CERT *spoilers del final*
Text amagat.
em sembla molt malament, molt poc honest, molt descarat, que en Moriarty se'n vagi a viure a SUÏSSA (o on sigui aquell lloc xD) sense anar a la presó o pagar pel que ha fet. I ho pinten com un happy ending. O sigui, que no es suicidi vale, em sembla bé, però és que anar-se'n tan panxo... què ets, un nazi que s'amaga a l'Argentina? xDD A SOBRE L'ALBERT SÍ QUE VA A LA PRESÓ?!


Al final el problema és la deshumanització dels rics. Com comentava abans (spoilers mitjans de la primera temporada, infància dels protes)
Text amagat.
el fet que es carreguessin la família de l'Albert és injust, perquè encara que el germà petit fos un dèspota, la família no va fer cap greuge, i en realitat és de ser desagraïts perquè els van acollir, encara que no fos de bon grat.
Per això em sembla tan malament el final:
Text amagat.
Estaves disposat a matar per la justícia i no ets capaç d'acceptar el càstig que et pugui venir?
I de casos així, n'hi havia altres. Que també és una cosa que m'agrada, veure com els "dolents" fan el bé involuntàriament (això passa). Com el fet que l'orfenat estigués subvencionat per donacions de rics (m'imagino que molts ho feien per la imatge, però almenys se'n beneficiaven els pobres). Però clar, sap molt de greu pels pobres que eren víctimes dels abusos. Una mica psicòpata en Moriarty petit, tho. I UNA MICA COVARD FER-LI FER LA FEINA BRUTA A EN LOUIS DES DE PETITS.

També em sembla una mica random que (spoilers final)
Text amagat.
en Louis i la colla no estiguessin d'acord amb els mètodes d'en William des del principi, sobretot que es matés, i ho diguessin al final?
I molt trist que l'únic personatge 100% honrat que apareix a l'anime
Text amagat.
el polític aquell, no s'escapés de la corrupció :( Sembla com molt pessimista, tot plegat
L'únic que se salva sembla ser en Watson xD però vés a saber... I també m'ha quedat la incògnita de no saber d'on vénen en William i en Louis, perquè això de voler matar els rics ho portaven des de petits però no sabem qui eren els seus pares ni res abans de l'orfenat.

Recomano l'anime?

Sí! Tot i que no estigui d'acord amb el desenllaç, no està malament com estan plantejats els problemes dels capítols i es pot gaudir/patir de com representen la situació.


Per cert, us recomano el primer opening, quin temasso xD
Respon