Vinland Saga Season 2

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Hola bona tarda, vinc a dir que us vaig abandonar, companys de l'anime, perquè no podia esperar cada setmana que surtis el capítol. Ara em trobo amb un problema encara més gran; he d'esperar un capítol del manga cada més.

Sense entrar en spoilers, si ja us va semblar lent la primera part de l'anime, aquesta també ho serà. En general, Vin Land saga és una obra lenta de collons. Llegint el manga he confirmat que és el Breaking Bad de l'anime, però sincerament és el millor manga que he llegit mai.

No he estat mirant massa perquè em fa una mica de mandra tornar a viure la mateixa història, així que no he fet masses comparacions, però com a fun fact veient l'episodi 7 en diagonal he vist l'escena on en Ketil plora al llit amb l'Arnheid està totalment censurada ja que, al manga, l'Arnheid està despullada.

Per acabar, MAPPA al seu canal de youtube va treure contigut adicional on ensenyen un dels somnis d'en Thorfinn. Doneu-li una ullada perquè és molt significatiu de cara a entendre'l una mica millor!

Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Episodi 8

Una altra setmana, un episodi lent on no hi ha passat r...

ESPERA, QUE HI HA PASSAT ALGUNA COSA!

Bé, mitja cosa, però ja és MOLT!

Abans de res, deixau-me reflexionar un segon sobre el que hem anat dient del ritme i de per què és la gràcia d'aquesta sèrie: sí, així és. És poesia tant a nivell visual com narratiu. És cert que estam acostumats a arguments explosius de PIM PAM que ens mantenguin enganxats, això en canvi és més poètic. I... no està malament, eh?

En concret, la caracterització de la depressió d'en Thorfinn és genial. Si fos un actor en una pel·lícula, segurament guanyaria algun Oscar.

Què és el que ha oblidat? Potser ens ho van explicar a la primera temporada i me n'he oblidat. Si és així, sentiu-vos lliures de dir-ho. Però crec que no ho han dit mai explícitament. És cert que n'Askeladd va matar son pare i és cert que en Thorfinn el volia matar per venjar-lo. És cert que no va poder fer-ho perquè algú altre el va matar. Però... realment, que algú altre el matés li va saber greu perquè li han robat la venjança o perquè li han tornat a matar el pare? Perquè això és el que va ser n'Askeladd per ell durant 11 anys. Crec que el que li falta fer a en Thorfinn és adonar-se d'això i crec que la personalitat de n'Einar l'ajudarà.

Parlant de n'Einar, ens diuen ben clar que va ser en Thorfinn mateix qui va atacar el seu poble, no? Supòs que això sortirà en algun moment de tensió màxima, que m'esperava que seria a aquest darrer episodi, però no.

En definitiva, comença el conflicte, tant intern d'en Thorfinn, com extern del bromance vs abusadors.

:nekocrispetes:
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Text amagat.
Minatoni ha escrit: 03 març 2023, 09:38 Episodi 8

Una altra setmana, un episodi lent on no hi ha passat r...

ESPERA, QUE HI HA PASSAT ALGUNA COSA!

Bé, mitja cosa, però ja és MOLT!

Abans de res, deixau-me reflexionar un segon sobre el que hem anat dient del ritme i de per què és la gràcia d'aquesta sèrie: sí, així és. És poesia tant a nivell visual com narratiu. És cert que estam acostumats a arguments explosius de PIM PAM que ens mantenguin enganxats, això en canvi és més poètic. I... no està malament, eh?

En concret, la caracterització de la depressió d'en Thorfinn és genial. Si fos un actor en una pel·lícula, segurament guanyaria algun Oscar.

Què és el que ha oblidat? Potser ens ho van explicar a la primera temporada i me n'he oblidat. Si és així, sentiu-vos lliures de dir-ho. Però crec que no ho han dit mai explícitament. És cert que n'Askeladd va matar son pare i és cert que en Thorfinn el volia matar per venjar-lo. És cert que no va poder fer-ho perquè algú altre el va matar. Però... realment, que algú altre el matés li va saber greu perquè li han robat la venjança o perquè li han tornat a matar el pare? Perquè això és el que va ser n'Askeladd per ell durant 11 anys. Crec que el que li falta fer a en Thorfinn és adonar-se d'això i crec que la personalitat de n'Einar l'ajudarà.

Parlant de n'Einar, ens diuen ben clar que va ser en Thorfinn mateix qui va atacar el seu poble, no? Supòs que això sortirà en algun moment de tensió màxima, que m'esperava que seria a aquest darrer episodi, però no.

En definitiva, comença el conflicte, tant intern d'en Thorfinn, com extern del bromance vs abusadors.

:nekocrispetes:
Vinc a donar (i rescatar) l'opinió que vaig tenir mentre ho estava llegint, sense entrar en spoilers.

En Thorfinn ha viscut tota la seva vida endinsat en violència. Als sis anys li maten al seu pare i des d'aquella mateixa edat comença a matar. Es cria en un ambient absolutament violent.

Mata i saqueja per sobreviure i això s'acaba convertint en tot el que sap fer (ara ho estem veient). A més a més, viu obsessionat amb la idea de matar en Askeladd... però algú altre ho fa. Llavors, què passa aquí? Perd la seva raó de viure.

Al meu entendre, el buit amb el qual viu en Thorfinn ve donat perquè ha viscut tota la seva vida amb la idea d'una venjança. Quan aquesta raó ja no existeix (si hagués matat ell mateix a l'Askeladd el resultat seria el mateix) desapareix l'única raó que té per viure. En Thorfinn no té somnis, ni aspiracions, ni cap motivació; tota la seva persona i vida estava basada a consumar la venjança del seu pare.

Un cop s'apaga aquesta ràbia només queda una closca, ja que no ha tingut mai res més a part d'aquesta set de sang.
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

Episodi 8

Tornem a encarrilar i ja em sembla bé xd Per fi toquem el tema que m'interessava i en Thorfinn comença a parlar de si mateix. Gràcies a l'Einar per ser el suport que necessitava.
Totalment d'acord amb el que s'ha comentat. Independentment de com s'hagués donat, l'únic que tenia era la venjança. Si et treuen el bastó que has fet servir per ajudar-te a caminar, caus de morros. Ara es tracta d'aprendre a caminar altra vegada i fer la rehabilitació com toca.
Sense tenir-ne jo ni idea, la meva aposta i el que intueixo que ha oblidat és precisament la senyora que el va ajudar i el posterior saqueig sense pietat. El traumatisme serà el desencadenant del record??
El que sent i sentia per l'Askeladd diria que encara no ho té massa clar, però és important haver descartat el sentiment d'odi. Tinc ganes de veure el següent episodi.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Capítol 8

Doncs a veure, ni tan mal eh? La veritat és que ja heu dit una mica de què va tot el capítol i no sé què més hi puc aportar... Només que sempre em penso que ja ve el conflicte central i aquest sembla que no arriba.

Pel que fa als personatges, el capítol ens demostra que ni n'Einar no és tot blanc i en Thorffin no és tot negre. I ja ens va bé, això els fa molt més interessants. Sincerament, només vull que torni a aparèixer en Canute. Per favor i gràcies.
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Crec que en Thorfinn hauria d'haver obert una floristeria...

Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Vale xavals, he canviat molt d'opinió: ahir vaig veure el capítol 9 de la segona temporada (per cert, m'està encantat) i he de dir que em va tocar. En Thorfinn em sembla que serà un dels millors protes de l'anime! M'encanta que la sèrie no s'hagi limitat a la violència i venjança. La veritat és que creia que seria això una mica, el morbo de la violència i prou, però veig que no, que va més enllà.

Del capítol 9:
Text amagat.
Quina emoció quan en Thorfinn s'ha posat a plorar i demanava perdó a la gent que havia mort. Quan es mostra aquest penediment és que a mi em commou. I també el Valhalla és exactament el que crec que és l'infern: al que s'han acostumat a viure els altres, pures ganes de fer-se mal i on tothom és un enemic per sempre. El que no em mola és que l'Askeladd vagi de filàntrop amb en Thorfinn quan li ha arruïnat la infància. No em cau bé l'Askeladd i no em fareu canviar d'opinió :worryxancleta:
Aquesta sèrie potser passa al meu top #1 de sèries de temàtica més adulta :ok:
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

Episodi 9

Ara sí!! És el que volia!! Raconet per plorar perquè trobo molt a faltar l'Askeladd 😭 Sense cap intenció de fer canviar d'opinió a ningú, exposaré la meva xd No crec que sigui ni un filantrop ni molt menys bona persona, però sempre ha tingut molt clar què feia i el motiu i odiava profundament en què s'havia convertit, o sigui que el discurs no se'm fa gens fora de lloc (encara que l'hagi creat la ment d'en Thorfinn). Sobretot perquè abans de morir ja mostrava aquest tarannà, tot i que moltes vegades el pobre Thorfinn no estava preparat per escoltar. Trobo que tota la seva evolució durant la primera temporada va ser tant impecable com ho està essent ara la d'en Thorfinn. No sé si em cau bé o no, però de llarg el personatge que més em va interessar la primera temporada 😎
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Episodi 9

A veure... ha estat un episodi molt introspectiu, eh? Que sí, que potser és el moment de fer introspecció, d'acord, però... no han aturat, no?

Deixant això de banda, en Thorfinn no deixarà mai de fer el que ha fet. Que sí, que n'Askeladd aquí està sent un poc hipòcrita, però tampoc és n'Askeladd, és la visió que té en Thorfinn d'ell.

Per cert, recordau el que vaig dir fa unes setmanes que n'Askeladd li havia fet de pare? Vos heu fixat que han sortit tant en Thors com n'Askeladd i tots dos l'han ajudat?

:pervertmoon:

I res, al final pareix que se'n sortiran sense càstig, però no tenc tan clar com se'n sortirà en Thorfinn sense fer servir la violència, perquè m'imagin que aquells voldran venjança i n'Einar li ha agafat el gustet a pegar-se, pareix.

Per cert, bastant anticlimàtic com en Thorfinn li ha (mig) dit a n'Einar que havia mort sa família, no? Que bé, no ho sabem realment ni nosaltres ni ell, peròooo LI HA DIT, NO? OKAY, no del tot, peròooo...
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Minatoni ha escrit: 12 març 2023, 23:47Episodi 9

A veure... ha estat un episodi molt introspectiu, eh? Que sí, que potser és el moment de fer introspecció, d'acord, però... no han aturat, no?


Per cert, recordau el que vaig dir fa unes setmanes que n'Askeladd li havia fet de pare? Vos heu fixat que han sortit tant en Thors com n'Askeladd i tots dos l'han ajudat?


Per cert, bastant anticlimàtic com en Thorfinn li ha (mig) dit a n'Einar que havia mort sa família, no? Que bé, no ho sabem realment ni nosaltres ni ell, peròooo LI HA DIT, NO? OKAY, no del tot, peròooo...


1- Sembla que la sèrie prendrà aquesta direcció com, no pacifista perquè no hi hagi violència, però sí que de canvi cap a intentar anar a millor, almenys en Thorfinn. A mi m'està encantant que sigui així, que després de l'acció (he de dir que amb tanta matança em fan mal els ulls) hi hagi un moment de dir: "heu vist aquesta barbaritat?" i que aprofundeixi en la dimensió del mal i del bé i com intentar canviar la situació.

2-

NO



3-Em sembla que en Thorfinn li va dir que havia matat a gent innocent com la seva família :pscratch:


Capítol 10!

Imatge
Imatge

Me l'han desgraciat, CANUT!!! Ara és fraticida :jopuc:

ASKELADD LA MARE QUE ET VA MATRICULAR
S'estan rifant mastegots i TENS TOTS ELS NÚMEROS

Imatge


Mireu, és cert que en Canut és més culpable perquè quan van matar en Ragnar ell tenia uns 16 anys i ja era prou conscient, no com en Thorfinn que tenia 6 anys i un trauma de per vida, però IGUALMENT, l'Askeladd sempre és el detonant i el qui arrossega al crim :ehtu:

I tota la visió que té del rei Sweyn és com molt de Macbeth. Bufff... recordo que vaig veure la peli que va fer el Roman Polanski (aquell home sap representar el mal d'una manera que fa por tio) i les mateixes vibes de psicosi.
Respon