Doblatge d'anime nou al català

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Avatar de l’usuari
Morte-Diem
Porco Rosso
Porco Rosso
♫ Tu Tu Ru ♪
Entrades: 407
Membre des de: 15 oct. 2016, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 167 cops
Gràcies rebudes: 246 cops

Hola a tothom, com molts ja sabreu, aquests dies s'ha parlat molt de l'adquisició per part de TV3 de dues sèries anime: Inazuma Eleven i Ronja.



Aquesta decisió ha obert un debat que m'agradaria continuar aquí sobre la selecció de sèries anime de TV3.
Repassaré alguns punts que heu de saber per abans d'entrar en aquest debat:

- fa 10 anys que no es doblava cap sèrie nova d'anime.
- Sembla ser que la decisió ha estat "assessorada" per gent potser massa nostàlgica de bola de drac. I que NO està al dia de les novetats.
- Inazuma Eleven va ser doblada al castellà el 2010 i a dia d'avui hi ha una canal al youtube amb 500k de subs. que té tota la sèrie pujada (en castellà)
- Sembla ser que tot i que són les primeres sèries anunciades, no seran les úniques.

Jo sóc una persona que sempre he estat a favor del doblatge en català. Ara bé, aquest és el primer anunci de doblatge després de 10 anys de sequera i és una sèrie que fa temps va ser doblada al castellà i que la majoria de públic potencial catalanoparlant ja l'ha vist en castellà i que veure-la ara en català no li aportarà res o fins i tot li semblarà estrany.

No només això, posem per cas que un nen que no havia vist mai la sèrie, mira el primer capítol en català, sembla ser que a aquest nen li ha agradat molt la sèrie i va a buscar més informació a internet perquè està amb el hype esperant el proper capítol, i SORPRESA, se la troba sencera al youtube amb... CASTELLÀ. I jo que treballo amb nens de l'edat target de inazuma Eleven us puc dir que un nen buscant la seva sèrie preferida pel Google és la cosa més comuna del món.

En resum: Penso que "reviure" el doblatge d'anime en català amb una sèrie com Inazuma Eleven és haver-se begut l'enteniment, o bé cobrar comissió de l'editora o bé estar completament desconectat del món que t'envolta (probablement siguin les 3).
Crec que aquests "assessors" que han recomanat una llista de sèries (que no em vull ni imaginar com segueix), haurien d'haver buscat millor i haver pensat una mica més amb el cap i no amb la bola de drac. A dia d'avui la l'anime en català té comunitats que estan al dia amb les novetats de l'anime. Comunitats com tots els fansubers, el discord de Hitotsume o Tadaima i penso que són aquestes comunitats de gent que està al dia qui té més coneixement per recomanar sèries BONES i MODERNES.

I vosaltres què en penseu? Trobeu que realment no és disparar-nos al peu? Quin anime hauríeu agafat vosaltres per doblar al català?
Minatoni l’ha editat per darrera vegada el dia: 13 set. 2022, 23:28, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Porco Rosso
Porco Rosso
YELLOW TEAM!
Entrades: 308
Membre des de: 07 set. 2019, 15:19
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 238 cops
Gràcies rebudes: 209 cops

Primer de tot vull afegir una correcció a una de les teves premisses. No fa 10 anys que no han fet cap anime nou, el 2019 van estrenar "Històries dels caçadors de monstres: a cavalcar", però va passar molt desapercebuda.

Pel que fa a Inazuma Eleven, estic d'acord que no es una bona proposta per reviure un canal, però vull remarcar que vindran més animes i que no serà l'anime insígnia (informació de segona mà). Partint d'això, crec que no es tan mala proposta excepte que és massa antiga i ja està sencera per internet, però crec que és un anime que gaudiran molts nens. El que ha de fer el super3 és fer tractes amb les distribuïdores per penjar els capítols a youtube, però no sembla del seu interès...
Pel que fa a Ronja, és un anime del tot desconegut però tampoc em sembla mala idea, perquè pot ser un anime bonic i wholesome. Gràcies al super3 hem descobert joies no tan famoses. Però en el cas que la resta d'animes fossin més dolents o no n'hi hagués més, estaria del tot d'acord amb tu.

De fet, a mi el que em preocupa més a hores d'ara és la publicitat del canal, perquè en necessita molta després d'aquests anys de mort en vida del canal i l'altra és que haurien de posar els animes en bons horaris i no a les 11 del matí com fins ara havien fet amb la màgica Doremi per exemple.

Molt més enllà del temps, a la ciutat dels vents suaus vull que m'hi portis.

Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

En la meva opinió, crec que ens falta encara part d'informació per arribar a cap conclusió, sobretot si han de dur més anime.

Però no crec que que es puguin trobar els següents episodis a Internet sigui el dolent, perquè per la natura d'un canal de televisió, encara que es fes una sèrie que estigui en emissió, sempre aniran amb un retard considerable, així que qui vulgui seguir-ho al dia, ho farà a través d'un simulcast.

Quant de temps necessitarien, com a mínim, per doblar una sèrie que s'està emetent capítol a capítol, @Lluis_Cat? Fent miracles, una setmana?

El que em preocupa més és el tema dels drets d'emissió. Si només tenen drets per emetre-les per televisió i no per posar-les a Internet, crec que perdran molt de públic. I crec que aquest era un dels objectius que s'havien proposat.

Potser aquestes sèries són més orientades a un públic infantil. Potser unes sèries per un públic de joves adults, en comptes de doblar-les, només les subtitularan. Potser amb aquestes faran un simulcast tipus el de Selecta Visión i les penjaran a Internet.

Qui sap.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Doncs jo no ho veig tan malament. Com diu en @Minatoni crec que encara ens falta informació per poder treure unes afirmacions més definides, però valorant exclusivament aquesta informació jo no ho veig tan negatiu.

TV3 té uns índex d'audiència bons i un seguiment dels programes i sèries més destacats força fidel i actiu. Si han aconseguit captar l'atenció dels adults i mantenir-se presents a les llars no veig perquè no poden aconseguir-ho amb el super3. Aquestes dues propostes una mica antigues, llargues i amb un punt nostàlgic poden entrar bé si les saben posicionar a l'horari adequat. Potser costarà molt arribar a un públic adolescent, però no crec que sigui la intenció intentar aconseguir l'atenció d'aquesta franja, crec que tots nosaltres miràvem els animes quan anàvem a l'escola que és una edat en què no et mous tan per internet i si aconsegueixen enganxar-los la resta hauria d'anar acompanyant, ja que a més d'un li passarà com a nosaltres i s'anirà fent gran alhora que mantindrà aquest interès.

No ho sé, jo vull donar-li un vot de confiança i pensar que se'n sortiran, si mires la programació dels altres canals de dibuixos (Boing, Neox, ...) penso que no hauria de costar gaire superar-los pel que fa a programes i dibuixos animats infantils.
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Morte-Diem
Porco Rosso
Porco Rosso
♫ Tu Tu Ru ♪
Entrades: 407
Membre des de: 15 oct. 2016, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 167 cops
Gràcies rebudes: 246 cops

S'ha filtrat el doblatge d'un tercer anime, en aquest cas "HAIKYUU"



Anem a valorar:

Per una banda valoro positivament que sembla que això va de debò i que fa pinta que aquesta llista s'anirà engrandint.
També valoro positivament que és un anime més o menys "nou". Malauradament existeix doblatge en castellà, però almenys no es pot veure gratuïtament al Youtube. TOT I QUE si que es pot veure la primera temporada en castellà a l'Amazon Prime.
No he vist Haikyuu, però sé que és una sèrie que agradarà. Tot i que també afegeixo que em grinyola que s'hagin anunciat dues sèries d'esports seguides, m'agradaria que hi hagués més varietat de gènere.
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Uououo em fa moltíssima il·lusió que ens portin Haikyuu!! Que bé, que bé.

Jo també espero com tu @Morte-Diem que hi hagi més varietat de gèneres però de moment estic contenta amb les propostes perquè mantenen força la línia del 3XL i em fa molta il·lusió pensar que la mainada puguin arribar a casa de l'escola i seguir aquestes històries tan maques en català per la televisió.

Us veig força escèptics en general i ho entenc, però jo vull donar-los un vot de confiança d'entrada i creure que la cosa pot sortir bé, sempre hi som a temps a dir no. L'única falla grossa que hi veig és no haver fet coincidir les estrenes amb la tornada a l'escola.
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Imatge

S'ha anunciat també la primera temporada de Kimetsu no Yaiba i la primera peli de Boku No Hero, que entenc que sí té bona rebuda, s'acabarà traduïnt en l'arribada d'aquest també. Em semblen molt bones notícies i un encert.
manolini
Calcifer
Calcifer
YELLOW TEAM!
Entrades: 889
Membre des de: 16 juny 2017, 22:01
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 559 cops
Gràcies rebudes: 521 cops

Ara ja no tenen excusa!!!!
Si poden emetre una serie tan "violenta" amb sang i tal i morts com kimetsu, ESTAN OBLIGATS A PORTARNOS HUNTER X HUNTER!!!! (abans sabia q no la portarien pel tema violencia i coses daquestes pero JA NO, osigui estic parlant de com protegeixen ara als nens daquestes coses, abans ens fotien el q fos, ara nomes coses suaus) Es exactament el q cal, una serie BOMBA :lol: com inuyashai one piece amb bons personatjes i bona trama I LLARGUISSIMA!!!!

hunter es una serie q MAI passa de moda, un classic dels bons
TWITTER: MOSCASINES
STEAM: TOMPCAT
DISCORD ID: MANOLININS
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Bé, podem dir que Kimetsu és literalment la millor opció per enganxar els joves adults, no?

Crec que és una bona tria, sobretot si tenim en compte que es va doblar també la pel·lícula.

La pregunta és què adaptaran i com seguiran.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Grimmy
Calcifer
Calcifer
Judo ❀ Master
Entrades: 608
Membre des de: 20 ago. 2018, 20:23
0
1
Gràcies donades: 184 cops
Gràcies rebudes: 251 cops

Jo sincerament pensava que això no passaria mai ja. Precisament perquè van TAAAAAN tard que pràcticament tot el públic que té l'anime està en una atmosfera d'internet/plataformes d'streaming i serà difícil fer-los canviar d'atmosfera, més quan son animes que ja gran part del públic ha vist.

Per altra banda entenc que també precisament al veure el seu èxit i el despunt de l'anime aquests últims anys han vist la seva "falla" de no invertir-hi abans.

En fi suposo que és bona noticia però només el temps ho dirà.
Respon