Ousama Ranking [Tardor 2021]

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Estel ha escrit: 25 març 2022, 17:38 Resum del capítol final: en Patufet es cansa de firmar papers a la moncloa i se'n va a Andorra amb en Kage.
Hahaha xD

La veritat és que ja en feia pinta al penúltim capítol, sí... Final molt disneyià i perdonats tots els pecats de la Miranjo per art de màgia. Que sí, reconec que em fa pena perquè va passar per tot el que va passar (cosa que a l'anime s'ha censurat força), però tot i això... no sé.

Ara, la segona part del capítol és per al que hem vingut aquí: a veure l'amor que es tenen en Bojji i en Kage l'un per l'altre. I retorna l'esperit de la primera part de la sèrie, que anava més d'això i no tant de les lluites i tal.

Dit això, no em sembla del tot mal final... però hi ha massa coses obertes. Al ritme que va el manga, m'ensumo que en tindrem segona temporada (assumint que aquesta vengui bé, que deien que no gaire...), però d'aquí a 4-5 anys. Veurem.
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Avatar de l’usuari
Xail
Porco Rosso
Porco Rosso
( っ'-')っ ~ ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Entrades: 354
Membre des de: 05 feb. 2020, 13:44
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 356 cops
Gràcies rebudes: 288 cops

Fins aquí Ousama Ranking els divendres, gràcies per els capítols @manolini @Ereza

L'anime en general ha estat molt bé, mireu-lo que mola! És molt dolç i maco però també té moments durs.
I comentant el final:
Text amagat.
Doncs si, a veure què està bé perdonar i tal, però sí, l'han perdonat com molt ràpid nose, tot i que si que se la veu molt arrepentida almenys.
Al final ha anat tot molt bé, molt Disney com dieu.

Kage i Boji :blush:
Avatar de l’usuari
cosarara
Moderador
Moderador
...
Entrades: 485
Membre des de: 02 gen. 2018, 00:40
0
1
Gràcies donades: 194 cops
Gràcies rebudes: 235 cops

L'últim capítol ha estat una mica meh. Una mica buit de contingut. Jo volia saber coses del dimoni, i dels premis del rànking, però bé, tocava plegar i acabar.

La Miranjo ha passat de supermalvada a dona objecte que ni parla, eh? Em fa una mica de ràbia, l'"et casaràs amb mi." - eeeeh nen i si no li ve de gust? Que per començar podria ser la teva mare xD Però bé, en els móns fantàstics medievals les coses van com van. Sincerament, jo em pensava que li desitjarien al dimoni que la Miranjo descansés en pau i anés al cel amb els altres morts, que per alguna cosa ja s'havia mort DUES VEGADES. Però no, la tornen a la vida perquè pugui reviure tants cops com Son Goku. I perquè pugui ser una princesa que plora i no diu res.

8/10 suposo :). M'ha agradat molt poder seguir la versió en català cada divendres.
Avatar de l’usuari
hitsujigumo
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Tadaima!
Entrades: 15
Membre des de: 12 set. 2020, 16:59
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 4 cops
Gràcies rebudes: 11 cops

Com de costum, faig molt i molt tard!

Anem per parts:

- A mi també m'ha deixat força freda el final aquest ensucrat de Disney! Tenint en compte el penúltim episodi, jo m'esperava un final força més èpic (clar està, no m'he llegit el manga). Com a anècdota, quan es va acabar l'últim episodi, els meus amics i jo ens vam mirar amb cara d'incredulitat i de "i ja està?". Fins i tot m'atreviria a dir que m'ha decebut una mica.

- PER QUÈ A LA GENT DOLENTA LI PASSEN COSES BONES?! No és que jo sigui cap defensora dels càstigs i de torturar ningú, però au va, què és això de premiar la Miranjo i gairebé fer com si res? Entenc que ella hagi patit molt per culpa dels vilatans a qui va a ajudar la seva família, però ella ha comès també tot tipus de crims i ha estat artífex de la mort de la mare del pobre Bojji. Ell és un solet i no deu voler-li mal però coi, em fa una mica de ràbia que ara sigui la seva cunyada així tan alegrement.

- Seguint aquest mateix fil, d'una banda m'agrada que hi hagi certa redenció dels personatges. No sé si m'explico. Els deixen un espai per explicar per què han fet el que han fet i que col·lectivament se'ls pugui perdonar. Ho trobo força positiu. En el cas de la Miranjo, però, no m'acaba de convèncer. :/

- A mi també m'hauria agradat que se li hagués tret més suc a la història del dimoni. Podria ser un personatge d'allò més interessant i se m'ha fet molt curt el seu moment de protagonisme. Aquesta també és una mica la tònica de tot l'anime: m'ha fet l'efecte que hi ha trames i fils que es queden penjats. Suposo que qui molt abraça, poc estreny.

Nota a My Anime List: 8/10

Apart del que he comentat, la resta m'ha agradat. El worldbuilding (m'hi fixo molt, en això) és acceptable, el protagonista es fa estimar, els personatges secundaris aporten i sumen a tot plegat i la història està prou ben desenvolupada.

Edit: BONÍSSIMA FEINA @manolini @Ereza 💜💜
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Mesos més tard, m'he dignat a acabar-ho.

Crec que, en general, tota la sèrie ha mantingut els mateixos trets:

1. Animació espectacular.
2. Personatges més o manco plens i ben dissenyats.
3. Worldbuilding complex però gratuït.
4. Alguns girs argumentals interessants al principi...
5. ... que després de tenir-ne tants cansen.

Desenvolup:

1. Animació espectacular.

Crec que no fa falta dir gaire cosa d'aquí. Crec que segueix un poc el model de Kimetsu no Yaiba, que la història no és res de l'altre món (tampoc és dolenta, però és el típic shonen) i els personatges són... tirant a cutres i compensa amb una animació espectacular.

Crec, sincerament, que només per això ja val la pena veure-ho. Igual que Kimetsu.

Abans que em mengeu: no, això no vol dir que Kimetsu sigui dolenta. Però es nota què pesa més.

2. Personatges més o manco plens i ben dissenyats.

Si vos hi fixau, a part dels dos personatges que són morts, la resta surten a les escenes finals, i cada personatge té les seves característiques ben marcades. Alguns són plans, altres són rodons. Trob que estan bé.

Ara bé, algun d'aquests arcs de personatges és un poc qüestionable (punt 5).

3. Worldbuilding complex però gratuït.

Hi ha un MUNT de coses que serveixen per introduir o justificar UNA cosa i ja està. Comencem: el rànquing de reis, els gegants, el dimoni, el clan de l'ombra, l'inframón, el regne de na Miranjo, els déus dolents, ehhh què més?

Totes aquestes coses és cert que enriqueixen un poc el món de la història, però serveixen per justificar una cosa i llestos. No se'n torna a parlar. Clar que en tornarem a saber més del rànquing i del dimoni. Però i del clan de l'ombra? I del regne de na Miranjo? I dels déus dolents? I segur que em deix coses.

També és cert que la història no ha acabat i que encara es pot tancar tot, però han obert moltes coses i no se n'ha tancada... cap? xD

4. Alguns girs argumentals interessants al principi...

Ja no me'n record gaire, però la conspiració per fer rei en Daida, la traïció d'en Domas i alguns girs més van ser molt interessants.

5. ... que després de tenir-ne tants cansen.

Però després d'això, quasi cada personatge canvia de bàndol com a mínim una vegada. De veritat?

----

Quant al "final", tampoc em pareix tan malament això de na Miranjo. Pensau que en Daida estava coladíssim pel mirall. Sí, no veig per què ella hi hauria d'acceptar, clar, però això ja és un altre tema.

Que fessin rei en Bojji era l'esperat per restaurar l'ordre, però deixar-ho assegut "a la Moncloa" no dóna gaire marge per aventures, així que fer-lo començar un regne nou a l'aventura em sembla una solució de compromís.

El que pareix clar és que ara sí que començarà a tenir un poc més d'importància el rànquing de reis aquest, ja que fins ara això ha estat una espècie de preludi, on hem pogut veure que en Bojji pot ser un bon rei pels seus súbdits, que és del que se suposa que tracta la cosa, no?

Com a reflexió final, que el protagonista sigui sordmut no ha tengut gaire rellevància. I... potser podríem pensar que això és dolent, però potser també és una manera de normalitzar-ho, no? És com si el protagonista fos negre i per això la policia li anés darrere tota l'estona. Així... mira, crec que li ha donat un toc de diversitat que ha estat interessant.

----

En definitiva... sí, es pot mirar, però el que destaca més al final és l'animació i un poc el fet de tractar amb naturalitat la sordmudesa, més que l'argument. Si no tens res a fer, per què no mirar-ne un parell d'episodis?
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon