Pel·lícules Ghibli: La història de la princesa Kaguya

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

LA HISTÒRIA DE LA PRINCESA KAGUYA

Imatge


NOM JAPONÈS: Kaguya-hime no Monogatari

DIRECTOR: Isao Takahata

GÈNRES: Drama, Fantasia

SINOPSIS: La història comença quan una parella d'ancians pagesos troben una nena diminuta dins d'una planta de bambú, i decideixen adoptar-la com si fora la seva filla. Convertida ràpidament en una bella dona, és pretesa per molts homes, inclòs l'emperador. No obstant això, la seva alegria inicial es veu reduïda a tristesa, ja que assegura que vindran a per ella les persones de la lluna, el lloc d'on és originària.

DURACIÓ: 137 minuts

TRAILER:
Text amagat.
CURIOSITATS: Com a curiositat volia posar una curiositat personal meva, quan jo era petita els meus pares em van comprar un llibre de contes classics (en format comic) i uns quants eren orientals, i un d'aquests contes era aquest :3
Meina l’ha editat per darrera vegada el dia: 02 gen. 2023, 14:53, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Imatge

M'ha encantat l'animació, els colors, en si una autèntica obra d'art!! Només pel dibuix val la pena (i és justament pel dibuix que tenia ganes de veure aquesta pel·lícula).

Ara, digueu-me hater, però tampoc m'ha fet el pes.

Però l'argument no m'ha acabat de fer. Suposo que la història tradicional és així i no s'hi pot fer res però a vegades he tingut la sensació que inflaven molt algunes parts i que d'altres les passaven massa ràpid. La part de quan estan al camp i juga amb els nens una vegada i una altra es feia pesada (tot i que s'entén que s'ha d'insistir molt en que la Kaguya allà era feliç pel drama de després) i quan per exemple diu que és de la lluna com que es passa molt ràpid i ho expliquen en un pim pam.

Ara, la veritat és que per haver vingut de la Lluna, la pobra noia no fa més que viure un sense-fi de patiment continu (i potser sobretot veure que era tan infeliç i tot el drama ha estat el que no m'ha acabat de fer, tot i que la història sigui així, però no encaixa massa bé amb mi).

De totes maneres, la Kaguya era feliç al camp perquè encara era una nena petita que no s'assabentava de res i ja li diu el Nii-chan al final de la peli "aquí no hauries estat feliç perquè patim molta gana, no tenim res per menjar i a vegades hem de robar per poder sobreviure". El missatge de la peli m'ha semblat 100% una novel·la de la Rodoreda, que només els nens poden ser feliços i que a mesura que creixin i se n'adonin dels problemes/responsabilitats deixaran de ser-ho i començaran a idealitzar el món de la infantesa.

Perquè la Kaguya, pobreta, l'única cosa que feia era recordar el camp d'una manera absolutament idealitzada, sense veure els perills ni que treballar la terra és molt dur i que es passa gana. I mentre recordava aquest món idealitzat era incapaç d'adonar-se'n que el seu pare intentava fer el millor per ella i aconseguir-li un bon matrimoni perquè no hagués de passar mai gana ni tenir cap mena de preocupació econòmica. Potser sóc un poc ja massa gran per veure l'encant en la "rebel·lió" de la Kaguya i em poso més en el lloc dels pares i el meu punt de vista està més proper al d'ells que al de la Kaguya. Realment totes les accions que feia (com demanar als pretenents que li portessin tresors) em pareixien molt... de nena flipada. Jo li hauria fotut dues hòsties. El teu pare s'ha deixat els diners i ha muntat una festa que es deu haver arruinat només perquè la nena pugui tenir una bona vida i un bon matrimoni (que no estic d'acord, però és el que es feia a l'època i era la única manera que tenia de viure en aquell món) i ella es dedica a rebutjar tothom i a anar-se'n a veure els arbres sense acomplir el que s'espera d'ella, només amb pardaleries i xorrades al cap.

Bé i el final la veritat, és que com ridícul i tot, quan el núvol baixa i apareix Buda en pla sensualoso i la nena se'n va muntada al nuvol mentre tothom canta i balla. Molt trist, però a la vegada molt estrany i quasi ridícuil i precipitat.

De totes maneres dir que no conec en absolut la història original de la Princesa Kaguya i no sé si Ghibli ha fet una interpretació molt lliure o no. Tinc pendent llegir-me-la a fons per veure la fidelitat amb la qual deuen haver adaptat l'obra o no.

Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Acabo de llegir que teòricament tant Kaguya-hime no Monogatari com Omoide no Marnie arribaran als cinemes espanyols dia 18 de març (de 2016, en teoria)

De totes maneres, pareix un poc estrany que arribin les dues pelis a la vegada en cinemes, quan la veritat és que la de la princesa Kaguya no em va agradar gaire i no crec que sigui del tot comercial (tot i que molta gent anirà a veure-la només perquè és de Ghibli) però que a la vegada també es pugui veure la de Marnie em pareix un poc... raro.

He trobat aquest article prou interessant on t'expliquen que en teoria la Princesa Kaguya havia d'arribar feia un any i que s'ha anat retrassant i retrassant la cosa: http://generacionghibli.blogspot.com.es ... -y-el.html



També dir que ahir Omoide no Marnie estava nominada a l'Oscar i no ho va aconseguir :( L'Oscar va ser per Inside Out, de Pixar. De totes maneres, ara miraré si tinc una estona per mirar-me la darrera peli de Ghibli (i rebaixar de cada vegada més la meva interminable llista...) i ja us diré si m'ha agradat o no! :uki:
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Doncs aquesta tarda me l'he posat, perquè és dels pocs films de Ghibli que encara no havia vist (i també dels pocs que no s'han editat en català, tot sigui dit). I en general coincideixo amb la @UkiHana, no m'ha fet el pes.

D'entrada, el dibuix i animació és diferent del que esperaries normalment d'un film de Ghibli, i al principi això em feia una mica enrere, però reconec que és un estil bonic i la veritat és que no ho trobo pas motiu de crítica.

I a partir d'aquí faré spoilers:

Text amagat.
Pel que fa la història, sé que es basa en el conte original japonès, però la veritat és que no en conec els detalls. Assumeixo que el film deu seguir la història original fil per randa, però ni idea. Coincideixo amb el que dèieu per aquí, al principi se'm feia lenta, i després de sobte et diuen "ah, que he de tornar a la Lluna", molt perquè sí, i comencen a passar moltes coses màgiques sense cap mena d'explicació.

Com a demostració que viure una vida humil al camp és millor que no pas una vida de "princesa" a la capital, amb totes les falsedats i impediments que comporta, doncs em sembla encertada. També m'ha agradat especialment que tots els qui es volien casar amb ella també ho feien falsament, evidentment, i per sort ella ho veu i acaba dient "no pertanyo a ningú". Especialment fastigós l'emperador. I també el seu pare (i la seva mare per omissió) es veu encegat per la possibilitat d'una "bona vida".

El que no he entès és què ha passat al final amb el suposat somni amb en Sutemaru, era un somni o no?


I bé, això és tot... dels films més fluixets de Ghibli, en la meva opinió.
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Respon