Haibane Renmei

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Nina-chan
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 125
Membre des de: 22 juny 2020, 16:13
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 78 cops

Haibane Renmei


灰羽連盟



Imatge


Episodis: 13
Gènere: Drama, Fantasia, Misteri, Psicològic, Slice of Life
Estudi: Radix
Adaptació d'un doujinshi
MyAnimelist

Argument


Nascuda d’un capoll l'Antiga Llar, una jove Haibane, un ésser amb un halo i petites ales grises, desperta en un món que no entén sense records del seu passat. La bategen amb el nom de Rakka (落下, lit. caiguda) pel somni de caure que tenia dins del capoll. Aviat s’acostuma a la vida a l’estranya ciutat. No obstant això, hi ha unes normes estrictes que les Haibane han de seguir, com ara la prohibició de sortir del poble o acostar-se a les parets que l'envolten. Això, juntament amb les misterioses desaparicions d'altres Haibane quan els arriba el dia d'emprendre el vol, comencen a inquietar la Rakka i les seves companyes, que no saben gaire cosa de la seva pròpia espècie.

Haibane Renmei explica no només la història de la Rakka, sinó també la dels qui l’envolten. Les Haibane viuen sense records del passat mentre intenten alliberar-se del seu dolor anterior i, finalment, trobar la salvació.

OP i END

Text amagat.


Opinió personal

Text amagat.
Ara fa poc vaig recordar aquesta sèrie que vaig veure ja fa anys i em van agafar ganes de tornar-la a mirar. Recordava que en el seu moment em devia agradar força, perquè recordo que la vaig mirar dues vegades, però de la sèrie en si només recordava que tractava d'una mena d'àngel amnèsic que vivia a un poble molt estrany i que al final no em va arribar a quedar clar què passava als àngels aquests que desapareixien.
Després de tornar a veure la sèrie, puc dir que m'ha agradat molt i que la recomano. Tant de bo fessin una segona temporada per resoldre tots els misteris, però tenint en compte que és del 2002 i que el doujinshi original el van deixar inacabat quan van començar a fer l'anime, segurament ens quedarem amb les ganes.

Aquesta sèrie et deixa amb força preguntes. Les Haibane neixen d'un capoll, però sembla que poden tenir qualsevol edat a l'hora de néixer. La Rakka sembla una adolescent, però hi ha infants a l'Antiga Llar. Al principi pensava que no creixien, que es quedaven amb l'edat que tenien en néixer, però més endavant veiem que la Reki era una nena quan va néixer, i ara té l'aspecte d'una dona adulta. He acabat amb la teoria que neixen amb l'edat que tenien quan van morir, tot i que tampoc és del tot segur que estiguin mortes. Relacionat amb això, també estic força segura que el somni que tenen al capoll està relacionat amb la seva mort. La Rakka somnia que cau, i les pistes que ens donen semblen indicar que es va suïcidar. N'hi ha una altra que somnia que l'aigua d'un riu l'arrossegava, la Reki que l'atropellava un tren, etc.

Les taques negres tinc la teoria que són un signe de depressió o de malestar emocional de la Haibane. A la Rakka li comencen a sortir perquè està deprimida per la desaparició de la Kuu i la Reki va néixer amb les ales tacades des del principi. No acaba de recordar el somni que va tenir mentre era al capoll, una cosa molt inusual sembla, i també té malsons del somni aquest. Al final, quan recorda el seu somni era una cosa ben traumàtica, així que no seria pas estrany que fos això. :(
Aquestes dues sembla que són més introspectives també. La Rakka sempre s'està preguntant què són i per què ha nascut com a Haibane, què li va passar a la vida anterior, per què existeix el poble on viuen i què hi ha més enllà de les muralles.

Els corbs fan una mala espina cada vegada que es queden mirant la Rakka. A mi em tenien ben inquieta i sembla que indiquin quan a una Haibane li toca emprendre el vol. Quan la Kuu se'n va al bosc, veiem un estol de corbs per allà també. Però d'altra banda, també en surt un al somni de la Rakka que intenta ajudar-la mentre cau, i més tard diu que era la representació d'algú que es preocupava per ella a l'altra vida. Potser són una mena de connexió amb aquesta altra vida de les Haibane?

Una altra cosa que m'ha deixat intrigada són les muralles. A l'interior hi tenen una mena de plaques amb una escriptura estranya que sospitava que era la llengua de signes dels Toga, cosa que més tard ens confirmen. Aquests Toga són els únics que poden sortir de les muralles i no poden parlar amb ningú en veu alta. També se'ns diu que a les Haibane que els arriba l'hora d'emprendre el vol i no estan preparades, deixen de ser Haibane. Els cauen les ales i l'aurèola, han de viure apartades de tothom i al final envelleixen i moren. Una de les meves teories és que els Toga són aquestes ex Haibane. L'altra és que viuen a aquella mena de temple on no poden parlar i que són les persones que hi treballen. El Comunicador, l'únic que pot parlar amb els Toga, em sembla força sospitós amb les ales que porta a la túnica. Potser és un ex Haibane? Qui són els Toga? Per què se senten veus estranyes dins de la muralla? I què hi ha a l'exterior? Et quedes amb tants dubtes i preguntes. :plorar:

Pel que fa als personatges, la protagonista, la Rakka, m'agrada força. Per variar, no m'ha semblat gaire fleuma, tot un repte perquè sembla que als japonesos els encanten aquesta mena de personatges.
La Kuu m'ha tocat el cor. Mentre anava veient la sèrie, anava recordant que hi passava més o menys (per què recordo sèries de fa deu anys i no kanjis que he estudiat fa dos dies? :spooky: ) i veure-la dir adéu a la gent i saber què li esperava em tenia ben angoixada. :( L'escena en què troben el seu halo a terra després d'haver emprès el vol és tristíssima, però també mostra l'evolució emocional de la Rakka quan passa el mateix amb la Reiki.
La Reki m'encanta i es mereix moltíssim el seu final feliç. (És un final feliç "ascendir" i deixar d'existir? Potser es reencarnen com a Angel Beats?)

En necessito una segona temporada, vaja.
Avatar de l’usuari
cosarara
Moderador
Moderador
...
Entrades: 485
Membre des de: 02 gen. 2018, 00:40
0
1
Gràcies donades: 194 cops
Gràcies rebudes: 235 cops

Vaig mirar aquest anime el 2017, i ara em sap greu no haver-ne escrit res al respecte. Em tocarà remirar-lo. El que més recordo és que deixava molts de misteris per resoldre, i com bé has dit, el més probable és que es quedin així.
Recordo una reflexió que em va fer algú que és que
Text amagat.
els haibane no poden tenir diners (i fan servir llibres d'intercanvi) perquè els diners porten a l'avarícia, que és pecat i que els haibane han d'estar nets de pecat perquè els arribi el dia del vol.

També comentar que el doujin original és d'en Yoshitoshi ABe, conegut pels dissenys dels personatges de Serial Experiments Lain, i en certa manera es pot dibuixar un paralelisme entre la Lain i les haibane; i tot i que aquesta primera adopta un rol més de Déu i la Rakka és un àngel més pur, les actituds de desconcert envers el món de la Lain i la Rakka de vegades són similars.
Respon