Fragtime [OVA]

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Nina-chan
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 125
Membre des de: 22 juny 2020, 16:13
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 78 cops

Fragtime


フラグタイム



Imatge


Episodis: 1
Gènere: Ciència-ficció, Slice of Life, Col·legial, Romàntic, Shoujo Ai
Estudi: tear-studio
Adaptació d'un manga
Pàgina web oficial
MyAnimelist

Argument


"Deixa'm fer-te tot el que vulgui durant tres minuts".

La Misuzu Moritani és una estudiant que no sap com tractar amb la gent i que pot aturar el temps durant tres minuts. Un dia, mentre té el temps aturat mira sota la faldilla de la Haruka Murakami, la noia més maca de la classe, però a la Murakami no l'afecta el seu poder i la descobreix.

Per tal de disculpar-se, la Moritani li promet que farà qualsevol cosa que li demani ...

Opinió personal


Text amagat.

Aquest OVA no m’ha acabat de convèncer. M’ha fet la impressió que volien explicar la història de dues noies a qui els costa tractar amb els altres i mostrar com som, i que s’acaben ajudant l’una a l’altra a la vegada que es van enamorant.
En realitat però, això no és el que transmet la història, o almenys a mi no m’ho ha semblat. La Moritani és la noia amb el poder d’aturar el temps durant tres minuts, és molt tímida i s’aclapara de seguida quan ha d’interactuar amb els altres. Per això, utilitza el seu poder per fugir cada vegada que algú li parla, se suposa, tot i que a l’OVA només es veu com ho fa amb la Kobayashi, una companya de classe.
L’altra protagonista és la Murakami, una noia que superficialment s’avé amb tothom, però que en realitat té tanta por de no agradar a la gent que es dedica a actuar com la noia perfecta per plaure a la resta i no pot expressar-se amb llibertat. A la història no donen cap motiu que expliqui d’on li ve aquest temor. Va tindre alguna mala experiència? Van fer-li bullying a l’escola? No donen prou context per saber que ha passat perquè es comporti així, així que costa molt d’empatitzar amb ella i entendre d’on li ve aquest caràcter. A mi m’ha semblat molt forçat i que només servia per poder afegir drama a la història.

Pel que fa a la relació de les dues noies, són companyes de classe, però es dona a entendre que la primera vegada que es parlen és quan la Moritani està aturant el temps i per cap motiu aparent decideix aixecar-li la faldilla a la Murakami de forma totalment gratuïta per veure-li les calces i la Murakami l’enxampa in fraganti. Aparentment és la primera vegada que fa una cosa així i no volia veure-li realment les calces, així que perquè ho fa exactament? Això tampoc queda clar i em fa pensar una altra vegada que és tan sols una manera forçada d’iniciar la seva relació perquè tinc un to graciós, suposo, i que justifiqui perquè la Moritani de cop segueix tot el que la Murakami li diu.

D’aquest inici sobtat en la seva relació com a conegudes, de cop passen a anar a comprar juntes a un centre comercial on descobreixen que el xicot de la Murakami li està posant les banyes o, com ella mateixa diu, ha partit peres amb ella sense dir-li-ho. La Moritani s’enfada perquè la Murakami diu que li és igual i llavors diu que sempre fa això i que s’aguanta el que sent sense expressar-ho. Aquesta escena segurament volia ser una mica commovedora i mostrar l’afecte que la Moritani li té, però l’únic que em feia pensar és que aquesta era potser la tercera vegada que es parlaven i que no es coneixen de res. A part de perquè és convenient pel guió, com pot saber la Moritani què pensa la Murakami?

Després d’això, suposo que he d’assumir que han passat uns quants dies sense que se’n doni cap mena d’indicació i de cop la Moritani passa a ser inexplicablement possessiva de la Murakami i a aturar el temps cada vegada que es posa gelosa perquè la noia està parlant o fent coses amb altres companys. També diu que té por que la comenci a odiar per aquest comportament, però jo sóc incapaç de veure en quin moment han aprofundit prou la relació per a arribar a tot això.

Molt poc després les dues noies comencen a sortir juntes amb la promesa que la Murakami no estarà sola amb cap altra persona i que la Moritani només utilitzarà el seu poder per allò vulgui la Murakami. Aquestes promeses tan gratuïtes a mi no em fan gens de gràcia i no els hi trobo el sentit. Per què han de prometre això? No sembla més que un altre recurs forçat per intentar fer més íntima la relació.

Finalment, ja cap al final la Moritani comença a dir que realment no en sap res de la Murakami, com és normal, i que té por que estigui sortint amb ella sense estar-ne enamorada. Aquest moment deu haver sigut l’únic en què he pensat per fi alguna cosa amb sentit! Si realment no es coneixen, és clar que no en sap res. La Murakami, per altra banda, sembla que sí que sap més coses sobre la Moritani del que semblava perquè pren apunts d’absolutament tothom i els psicoanalitza. La seva opinió sobre la Moritani, que en realitat qualsevol que sigui amable i noia ja li va bé, crec que és molt encertada. Potser si s’haguessin passat més estona desenvolupant la relació, la podria trobar creïble, però passen de zero a voler fer-te creure que allà hi ha una història allà sense donar-te res amb què aguantar-ho.

Per acabar d’afegir llenya al foc, el poder de la Moritani comença a fallar per algun motiu inconcret i al final l’acaba perdent. Però abans de perdre’l del tot fa una confessió pública sobre tot el que han estat fent que fa que la Murakami surti corrents, ella la persegueixi i comencin a cridar-se l’una a l’altra sobre com realment no es coneixen ni saben el que l’altre pensa i que una és la covarda, que no que l’és l’altra fins que acaben plorant i reconeixent el seu amor l’una per l’altra. Tot molt dramàtic i emocional se suposa, però com que ja des del principi he trobat la relació forçada, això no ha fet més que semblar-me una baralla sense sentit per poder donar el final emocional que la gent espera d’una història romàntica.

En conclusió, que potser he estat molt crítica amb l’OVA, però a mi no m’ha agradat, com queda palès. Potser si l’haguessin fet més llarg i haguessin ensenyat més com van coneixent-se no m’hauria semblat tot tan forçat i artificial.
Nina-chan l’ha editat per darrera vegada el dia: 31 oct. 2020, 19:59, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Moltes gràcies per l'opinió sincera @Nina-chan!!

He llegit l'spoiler (visc al límit, m'agrada llegir-los xDD) i vist des de la teva perspectiva, sí que sembla que li falta un poc de chicha a l'argument. És a dir, segons has dit les protagonistes són dues noies molt tímides, que els costa fer-se amb els altres, però la primera vegada que interactuen és perquè una d'elles li aixeca la falda... m'encantaaaaa! No és una cosa que algú tímid faria...

Potser el problema de l'ova és que hauria de durar un poc més, o dir que el temps d'alguna manera passa, no? És a dir, jo aquí analitzant sense haver-la vist, vaja una crack que sóc xDDD El moment que has posat que ella perd els poders i ho crida davant tothom... aquestes escenetes m'acostumen a fer ràbia, no tenen sentit i són com a molt wtf??

Ara necessito uns dies perquè el meu cervell oblidi el que he llegit (no costarà gaire, tinc només una neurona en constant repòs) i després li donaré una oportunitat. L'animació pareix que està "toh guapa". He anat a mirar a MAL i m'encanta perquè veig que hi ha gent que li posa un 10 i just després persones que opinen que és de 3 :riu:

En fi, quan la miri ja diré coses amb fonament... o no perquè el cap no em dona per més :fumar:
Avatar de l’usuari
Nina-chan
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 125
Membre des de: 22 juny 2020, 16:13
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 78 cops

Potser el problema de l'ova és que hauria de durar un poc més, o dir que el temps d'alguna manera passa, no?
Exacte, el problema és que han volgut posar massa cosa en un OVA, en comptes de fer-ne una sèrie o una peli més llarga. Jo suposo que al manga estarà tot més ben explicat i les coses tindran més sentit.
Respon