Planetes - ΠΛΑΝΗΤΕΣ

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Loraninja
Porco Rosso
Porco Rosso
Lluna Plena
Entrades: 268
Membre des de: 09 feb. 2019, 00:54
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 217 cops
Gràcies rebudes: 217 cops


Planetes - ΠΛΑΝΗΤΕΣ


Imatge

Anime: Planetes (ΠΛΑΝΗΤΕΣ, プラネテス)
Gènere: Drama, Seinen, Espai
Estat de l'obra: Acabat
Episodis anime: 26
Duració de cada episodi: 25 minuts
Temporades: 1
Data: 04/10/2003 - 17/04/2004
Doblatge: Català
Links: MyAnimeList




Argument: L'any 2075, els viatges espacials ja no són un somni, sinó una realitat del dia a dia. Les millores en ciència i tecnologia han ajudat a la colonització de la Lluna, la comercialització de l'espai exterior, i la formació de corporacions de l'espai. L'Ai Tanabe, una noia a qui li interessa l'espai, s'uneix a l'empresa Technora com a membre de la Secció de Recollida de Residus, un departament dedicat al tractament dels residus perillosos de l'espai entre les òrbites de la Terra i la Lluna.


Opinió personal:
La veritat és que aquesta em sembla una sèrie avorrida de veure pel públic generalista. Potser no tant per la temàtica, sinó més perque no hi passa mai res, no és cap aventura espectacular amb protagonistes que lluiten físicament contra malvats i fan màgia i coses estranyes. Són persones normals que fan coses normals (en el context de l'espai).

A més que mireu la temàtica, sobre l'espai, buf quin horror! Almenys jo odio l'espai, no li tinc cap interès (en realitat ahir vaig estar mirant el directe de SpaceX, però qui s'ho perdria?). I a sobre no és la part de l'espai que mola, la d'aventurers que descobreixen i colonitzen planetes i ajuden al progrés de la humanitat, sinó que és la part fosca, la menys glamurosa, d'uns treballadors que es dediquen a recollir les deixalles i els residus que deixen aquests aventurers.

Té moltíssima cura dels seus personatges, els para atenció a cada episodi, desenvolupa les seves personalitats i històries, i tots ells són absolutament rodons. No tots us cauràn bé, òbviament. És més, canviareu la vostra opinió d'ells al llarg de la història, al principi uns us cauran malament i després bé i després fatal, d'altres que al revés...

L'única pega que li podria trobar és que és una obra antiga, el manga és del 2001 i l'anime del 2003. I clar que alguns temes els tracta amb les percepcions d'aquella època. Sobretot el tema del gènere i l'amor, si aquesta obra s'hagués fet avui en dia els hauria tractat de manera molt diferent. Però ves, fes tu una obra futurística (basada d'aquí 75 anys) i encerta totes les particularitats socials que hi haurà llavors, és clarament impossible.



He obert aquest fil perque al fil del Tiermaker de les sèries del 3xl, sembla que la majoria va classificar Planetes com a anime que no havien vist, no sabien que existia, o que no recordaven gens. I em sembla una llàstima que un anime com aquest passi tan desapercebut, quan òbviament és un dels meus animes del 3xl preferits (i que vaig classificar de Godlike ben convençuda). Tant de bo algú li piqui la curiositat i decideixi mirar aquesta sèrie.


Un parell d'imatges que tenia per allà:
Text amagat.
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Imatge



Imatge

Respon