Given

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Porco Rosso
Porco Rosso
YELLOW TEAM!
Entrades: 308
Membre des de: 07 set. 2019, 15:19
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 238 cops
Gràcies rebudes: 209 cops

Imatge

Fitxa tècnica


Director: Hikaru Yamaguchi
Autor: Natsuki Kizu
Estudi: Lerche
Estrena: 12 de juliol de 2019
Episodis: 11
Temporada: Estiu 2019
Gèneres: Coses de la vida, Drama, Música, Romàntic, Shounen-Ai
MyAnimeList: https://myanimelist.net/anime/39533/Given

Argument


En Mafuyu Sato surt del seu apartament fosc mentre s'aferra a la seva guitarra Gibson per anar a l'institut com cada dia. A les escales del gimnàs, fa una becaina tranquil·lament, però arriba un altre estudiant: en Ritsuka Uenoyama. S'empipa amb en Mafuyu perquè no ha cuidat bé la guitarra i les cordes se li han rovellat i trencat. En Sato veu que l'Uenoyama en sap molt i li demana que els hi arregli i li ensenyi a tocar la guitarra. Al final l'Uenoyama accepta i el convida a un assaig amb els seus dos companys de banda: en Haruki Nakayama, el baixista, i l'Akihiko Kaji, el bateria.

Opinió Personal


Doncs obro aquest fil perquè m'han amenaçat de mort fa poc hem estrenat aquest anime a Lluna Plena no Fansub i casualment en sóc el traductor. Des del primer moment em va enganxar i trobo que tota la seva música és genial començant per l'opening, passant per l'ending i acabant per "la cançó" (no us dic quina és si no heu mirat la sèrie) Crec que és dels pocs shonen-ai amb adaptació a l'anime que valguin la pena i els protes són súper cuquis. Tots els personatges tenen el seu carisma.
Text amagat.
(fins i tot tu, Kasa, que em caus malament)
Per mi, l'única pega és que l'últim capítol se'l podrien haver estalviat (i potser parts de l'anterior) perquè fa com una davallada de ritme i de sobte torna com a l'slice of life després del boom (potser trobo que el final d'un anime ha d'acabar de manera més espectacular) Per a algunes persones el començament de la sèrie també es pot fer lent, però tingueu paciència perquè la cosa millora.
Ara per ara hem estrenat 3 capítols (en pengem un a la setmana) i us recomano que passeu pel nostre fansub o per anime.fansubs.cat si teniu ganes de mirar-lo. (o potser us voleu esperar que l'acabem de penjar)

Deixo l'opening complet aquí:
Text amagat.

Molt més enllà del temps, a la ciutat dels vents suaus vull que m'hi portis.

Josep Navarro Bes
0
1

És molt bonic. Vaig per la meitat i especialment la cançó de l'ending en lo gosset tan cuco em sembla molt motivant. Ara aprofito per ballar durant l'opening i em serveix d'exercici. A més, que es parli de música en criteri és d'agrair, però sobretot que es tracti d'una manera madura el valor de l'amistat i el fet de ser gai junt amb l'homofòbia que massa vegades implica. Tant de bo es facin més animes com aquest, crec que son socialment necessaris per a l'aprenentatge dels valors de cada dia en els joves. :unicorn:
Avatar de l’usuari
taka
Porco Rosso
Porco Rosso
Nya!
Entrades: 148
Membre des de: 15 gen. 2021, 23:43
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 132 cops
Gràcies rebudes: 60 cops

Bé doncs em vaig veure Given fa uns dies, i ara que se m'ha avançat en Josep, he decidit escriure'n una review. Per començar dir que vaig veure la sèrie perquè m'havien amenaçat de mort amb una sarbatana me l'ha recomanada molt el company Lluís, i dir que n'ha fet una excel·lent traducció. Aprofito doncs, per recomanar a tot interessat la relese en català de Lluna plena no fansub.

Dit això, anem a comentar la sèrie, sense spoilers. La parella principal és molt maca i interessant, sobretot la back story d'un dels dos. Per altra banda, tot i que no m'agraden els musicals, està molt bé els moments en què toquen o canten alguna peça, ja que, a diferència dels musicals, en aquest cas sí que s'està avançant la trama. El disseny de personatges i l'estètica general de la sèrie està bé (alguns moments excel·lent), tot i que he pogut notar cgi en diverses ocasions.
Un cop s'ha fet la review sense spoilers, passem als comentaris amb tot d'SPOILERS en 4k HDR es pot trobar aquí:
Text amagat.
Primer de tot, just al principi ja deixa una certa intriga i construeix el conflicte principal a través d'una escena en què en Mafuyu (un dels dos de la parella principal) es troba a algú que s'ha penjat i trenca les cordes d'una guitarra.

Com es veu, aquesta sèrie utilitza les cordes de la guitarra d'en Mafuyu com un cor de teatre grec que ens indica el que passa en el seu cor. Així doncs, ens trobem primer que es trenquen quan el seu xicot és suïcida, però quan l'Uenoyama li canvia les cordes, s'enamora a l'instant. En el capítol 9, el punt àlgid de la sèrie, ens trobem que es trenquen les cordes de la guitarra al veure que no podria cantar, però fent un esforç l'Uenoyama és capaç de, altre cop, canviar-li les cordes i fer que es pugui així enfrontar al concert.

Aquesta sèrie tracta, doncs, de la pèrdua i la solitud que sent en Mafuyu a través dels ulls d'en Uenoyama. És en aquest punt de vista que la trobo interessant, ja que anem descobrint els detalls del que li va passar i del que significava per ell a poc a poc, fins que, finalment, es rebel·la al complet en el capítol 9, de la mateixa boca d'en Mafuyu, cantant aquella preciosa cançó a la qual ell era incapaç de posar lletra, i arribant a la conclusió que no està sol. Així doncs, els últims dos capítols, són de clausura i utilitzats per construir un futur amb l'Uenoyama, un cop resolt el conflicte emocional que no li permetia avançar.

M'he oblidat comentar que aquest conflicte es resol de manera molt emocionant en el capítol 9, en un concert. El post m'està quedant massa llarg pel meu gust i crec que m'he centrat massa en allò que és particular i no en allò que és general, però crec que és interessant el que comento.
Avatar de l’usuari
Ai_Serenity
Porco Rosso
Porco Rosso
Hola ♥︎
Entrades: 253
Membre des de: 08 juny 2021, 11:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 174 cops
Gràcies rebudes: 216 cops

No porto gaire de la sèrie, però m'està agradant molt!
Trobo que la veu del Mafuyu quan diu la la la no és gens bona... :pervertmoon: , però a veure què tal amb el grup, em moro de ganes :hippie:
Em trobareu a...
Aida x Música d'Anime en Català
https://www.youtube.com/channel/UC6qGEn ... QeJjchd14g
I aquí:
https://www.youtube.com/c/SoyAidaDeturck

Ara mateix veient:
➛Anime: Shadows House, Fumetsu, SpyxFamily, Boku No Hero
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Doncs aquesta tarda per motius que ara no venen al cas he tingut la ocasió de començar a veure aquest anime. La veritat és que en tenia molt poca informació, que anava de música i que en @Lluis_Cat, que és qui la va traduir, en parlava molt i molt bé.

De moment, en els dos capítols que he mirat, tot just es comença a introduir la situació i els personatges, hi ha molt de misteri i preguntes sense resposta però la manera com es van coneixent i relacionant els personatges ja m'ha ben atrapat.

Si no us sap greu aniré comentant com avança tot plegat i les meves impressions, estic força emocionada perquè fa molt que no m'enganxo i m'animo a veure un anime nou.

Ens llegim! :nekocarabassa:
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Ja he vist fins al 5.
Text amagat.
El capítol va acabar amb la companya de classe del protagonista explicant-li que en Sato a l'anterior institut havia estat en una relació amb un noi que després s'havia suïcidat i li diu que un dels motius pels quals es va treure la vida va ser en Sato!! Molt fort tot el que està sortint a la llum! Ja m'imaginava que aquest noi amagava alguna cosa grossa però ni de bon tros això osti! Pobric. Ja tinc ganes de conèixer la seva realitat explicada per ell mateix i no pel que diuen els altres, m'imagino que la guitarra devia ser del seu xicot i per això ell la tenia malgrat no saber-la tocar. A veure què serà, tampoc sabem res del pare i molt menys de la mare del protagonista, imagino que és orfe.

El que s'ha anat explicant és que el noi dels cabells llargs del grup li agrada el dels piercings (perdoneu, sóc fatal amb els noms...). L'altre només fa que quedar-se a dormir a casa seu, se li tira al damunt... i l'altre ben avergonyit i amb el cor fet miques!!! No puc empatitzar més amb ell 🙈.
Bé... Seguim!!
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Vist fins el capítol 8.
Text amagat.
El capítol acaba amb l'assaig general abans del concert. Al llarg d'aquests tres últims capítols que he vist s'ha revelat que en Mafuyu tenia un xicot, en Yuki, que es va suïcidar. En aquest últim un seu amic ens ha posat al corrent de la seva infància i deixa entreveure que en Mafuyu tenia problemes amb el seu pare.

La veritat és que em sobta una mica com s'ha tensat tant la relació entre l'Uenoyama i en Mafuyu, els altres dos membres del grup fan tot el possible per ajudar-los però trobo que tots dos han canviat d'actitud molt bruscament. I en especial en Mafuyu, de moment no ha sigut capaç d'escriure una lletra per la cançó, ara al final del capítol 8 s'ha trencat una corda de la guitarra, veurem això quines conseqüències té i quines revelacions ens porta. Jo tinc l'esperança que a últim moment cantarà.

De fet ho entenc que estiguin tots així de tensos, però el que jo voldria és que els hi anés tot bé i poguessin ser feliços :nekogarjola: .
La traducció com sempre 10/10 i els estils de color tot un detall molt treballat @Lluis_Cat :nekocarabassa:

Seguim!
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Avui he vist el 9 i el 10.
Text amagat.
!!!!! En Mafuyu ha cantat al concert!! Ha sigut tan maco com han anat passant tots els seus pensaments i després l'Uenoyama ha quedat tan trasbalsat i li ha fet un petó!!!!!!!!!! He de reconèixer que he plorat una mica.

Llavors al següent capítol han triat nom pel grup i ara al final han anat a veure el mar i en Mafuyu s'ha declarat a l'Ue!!!

Masses emocions, un altre dia el proper capítol i l'últim!!! :nekocarabassa:
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Vaig acabar Given i no vaig venir a deixar el comentari!! Em falta mirar la pel·lícula però em va agradar moltíssim, prova d'això és que feia molt de temps que no acabava un anime!

El vaig començar a mirar a cegues sense saber ben bé per on aniria i m'ha sorprès molt gratament, hi ha alguna cosa que suposo que a la pel·lícula acabaran de contextualitzar, iam si trobo el moment de mirar-la i ja diré.
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Respon