Fairy Gone

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Imatge


Fairy gone フェアリーゴーン
12 episodis (1a temporada) + 12 episodis (2a temporada)
Emès del 8 d'abril al 24 de juny del 2019 (1a temporada) i del 7 d'octubre al 23 de desembre del 2019 (2a temporada)
Animat per P.A. Works
Original
Acció, dimonis, fantasia, màgia, supernatural



Resum

"Fa un temps, les fades eren eines de guerra."

La història té lloc en un món on les fades posseeixen i viuen dins animals, donant-los habilitats misterioses. Transplantant aquests òrgans en humans, les fades poden ser invocades com un alter ego i ser fetes servir com a arma. Els individus que les fan servir són anomenats "Soldats Fada". Una vegada la guerra ha acabat, aquests soldats ja no són necessaris. Alguns començaren a fer feina pel govern, altres s'han unit a la màfia, i altres, fins i tot, s'han tornat terroristes, d'aquesta manera troben la seva manera de viure.

Nou anys han passat des de la guerra. La protagonista Marlya és una nova recluta de "Dorothea", una organització que investiga crims relacionats amb les fades. Enmig de la inestable situació política, criminals amb ferides que no s'han tancat des de la guerra i conflictes passats inicien actes de terrorisme com a revenja. Aquesta és la història dels Soldats Fada, lluitant per la seva pròpia justícia en un caòtic món de postguerra.

(tret de MyAnimeList)

La meva opinió

És un embolic polític. Interessant, però la veritat és que no he acabat d'entendre què ha passat ni per què. Tampoc tenc molt clar que ens hagin donat tota la informació, i d'aquesta manera hagi de quedar un poc de misteri. Però tenc la sensació d'haver anat més perdut que res.

Llavors, la història... no passa gaire cosa, no? Més que res, per un vent, tenim els drames personals dels personatges (Marlya i Ver, Marlya i Ray Dawn, Free i Wolfran...); llavors, l'escalada política; el tema de com na Marlya és posseïda per una fada; les màfies; les pàgines del llibre negre; les fades artificials; les armes fada. Massa temes per tractar-los en només 12 capítols. Llavors, com deia, la història en sí... no es desenvolupa gaire. Ens mostren moltes coses, però no es desenvolupa gaire.

Els personatges són interessants. Crec que estan més o manco ben caracteritzats. Tots tenen la seva cosa que els fa especials. Fins i tot l'informant aquell de la màfia.

L'animació és molt bona. És cert que la primera vegada que vaig començar a veure-la (quan va sortir, només vaig veure'n tres capítols) vaig trobar que el CGI de les fades era excessiu, però la veritat, trob que no n'hi ha per tant. Sincerament, l'animació és molt bona. I la música, també. Trob que posen música en els moments que toquen i tot quadra molt bé. L'opening i l'ending estan molt bé, també.

En conclusió, ens han introduit un món, d'aquella manera. Ara veurem si s'hi desenvolupa alguna cosa interessant. Jo crec que pot estar bé.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ara he acabat de veure'n la segona temporada.

Segueix en la línia, tot i que el primer capítol serveix per explicar-nos més el rerefons dels personatges, en concret un poc del per què de la massacre de Suna, el passat d'en Ray, els pares de na Marlya i demés. Aquí tot comença a fer clic i es comença a arreglar.

En global, crec que els comentaris que vaig fer l'altre dia segueixen sent vàlids. L'animació és molt bona, la música és molt bona (tot i que l'opening i l'ending no són tan bons) i la història és bona i interessant, però està explicada d'una manera un poc estranya.

Ara que he pogut acabar-ho, tot acaba encaixant, però clar, el fet de no saber qui és qui, qui està darrere de què ni què pretén ningú... fa mal de fer seguir-ho.

Quant al final, crec que és un final decent i tancat. Sí, deixen la porta mig oberta, però la història queda ben tancada. I crec que no deixen cap tema pendent.

Spoilers:
Text amagat.
A veure, el tema d'en Ray i na Ver, al final pareix que han de morir perquè és l'única sortida que tenen els personatges que hagin comès crims... No sé. Sí, tots dos es redimeixen, i crec que quedam satisfets, però... no sé. Recentment sempre és igual, si eres dolent, i al final et redimeixes, l'has de palmar xD.


En definitiva, crec que falta una guia de personatges, faccions i països. Encara que al final sigui per veure qui traeix a qui i per saber quines eren les veritables intencions de la gent, és igual, però crec que s'ha de tenir un punt de partida estable i explicat a poc a poc.

A aquest anime li falta això: un punt de partida, explicat a poc a poc, perquè l'espectador pugui formar-se una imatge mental d'aquest món tan complex. Però clar, fer això en un anime de 24 capítols... és molt difícil.

En definitiva, si estau disposats a fer un poc d'esforç per intentar entendre qui és qui i demés, crec que val bastant la pena. Jo li posaria entre un 7 i un 8. Curt, interessant, molt ben fet... no sé. Està bastant bé. L'única pega que li veig és aquesta que vos he dit.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon