Shingeki no Kyojin (primera temporada)

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Imatge

L'atac dels titans
進撃の巨人
25 episodis
Emès del 7 d'abril al 29 de setembre del 2013
Animat per Wit Studio
Acció, militar, misteri, superpoders, drama, fantasia, shonen

Resum

Fa segles, la humanitat va ser quasi extingida per monstres humanoides anomenats titans, que van forçar els humans a amagar-se darrere unes enormes murades concèntriques. El que fa aquests gigants vertaderament terrorífics és que el seu desig de carn humana no és perquè tenguin gana sinó que pareix que ho fan per gust. Per assegurar la seva supervivència, el que queda de la humanitat començà a viure darrere aquestes barreres, resultant en un centenar d'anys sense un sol atac per part dels titans. Però, aquesta fràgil calma es trenca quan un tità colossal aconsegueix fer un forat a la murada exterior, tornant a començar la lluita per la supervivència contra les abominacions menja-persones.

Després de presenciar una terrible pèrdua a mans de les criatures invasores, n'Eren Yeager dedica la seva vida a erradicar-los allistant-se al cos d'exploradors, una unitat militar d'elit que combat els titans fora de la protecció de les murades. Basat en el premiat manga de Hajime Isayama, Shingeki no Kyojin segueix la història de n'Eren, la seva germana adoptiva Mikasa Ackerman i el seu amic de la infància Armin Arlert, unint-se a la brutal guerra contra els titans i en una carrera per descobrir una manera de vèncer-los abans que les darreres murades siguin destruïdes.

(tret de MyAnimelist)

El meu comentari

Bé, després de no sé quants d'anys negant-me a veure-ho, he pensat que podia aprofitar i començar Shingeki no Kyojin. De moment n'he vist la primera meitat, els primers tretze capítols.

He de dir que no m'ha desagradat. Sí, m'ha agradat, però em costa reconèixer-ho, han estat molts anys d'odi.

Passava pena que es passessin gran part de la primera temporada a l'escola de reclutes, però per sort, s'ha acabat prest. I tot d'una ha començat el segon atac. No m'esperava que fos tan prest! I aquí hem començat a veure l'interès de n'Eren (tampoc m'esperava que fos tan prest; sabia que passava alguna cosa, però no sabia exactament què i m'ha sorprès que sortís tan prest!). Ho mencionen alguna vegada, però és molt sospitós això que fa son pare i el fet que hagi desaparegut...

Del trio protagonista, l'única que es salva un poc, en la meva opinió, és na Mikasa. N'Armin potser està començant a adonar-se que no serveix per lluitar sinó per pensar, ja ho veurem. N'Eren, de moment, és el típic protagonista de shonen tot dopat de sucre.

Em qued amb una reflexió que ha fet en Pixis, que si hi hagués una amenaça major, les persones no lluitarien entre elles... I veient que son pare de n'Eren ha fet alguna cosa per convertir el fill en tità... diria que precisament aquest és l'origen dels titans, persones que s'hi han convertit (i ja no poden desfer la transformació), com n'Eren; i possiblement el motiu sigui això que comenta en Pixis.

Bé, seguiré mirant-ho, a veure què tal.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

... i no vaig poder aturar-me i vaig acabar de veure la temporada sencera, hahaha.

Finalment n'Eren s'uneix a la legió. He de dir que en Hijikata Levi em pareix un personatge curiós; en part flipat, però en part curiós. Però qui m'ha molat més ha estat na Hange, està piradíssima.

Llavors, quan surten a fora i són atacats pel tità femella, pareix que tot era un pla per capturar-la i comencen a perdre soldats sense parar perquè no sabien el pla... Això m'ha fet sentir bastant malament...

Ara sí que no entenc com funcionen els titans aquests.

Res, en general, la història m'ha agradat, tot i que és un drama constant i m'està deixant fet pols (supòs que haver-me passat 9 hores en un dia mirant-ho no ajuda). El misteri és interessant. El desenvolupament crec que és correcte, no passen massa coses ni massa poques. I l'animació està cuidada.

Sí, trob que he fet el beneit no havent-la vista quan va sortir. Però bé, què hi farem :roll:

Per cert, no puc evitar comparar Shingeki amb Evangelion: Shinji, puja al pute robot! / Eren, transforma't en tità!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Sou molt grans!!! Gràcies per pujar la sèrie! L'acabo de recomanar a un amic :)
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Porco Rosso
Porco Rosso
YELLOW TEAM!
Entrades: 308
Membre des de: 07 set. 2019, 15:19
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 238 cops
Gràcies rebudes: 209 cops

Estel_volador ha escrit: 28 set. 2020, 23:08 Sou molt grans!!! Gràcies per pujar la sèrie! L'acabo de recomanar a un amic :)
Hola, Estel! Tadaima és un fòrum per comentar els animes què t'han semblat. La traducció de Shingeki va a càrrec dels companys de Lluna Plena no Fansub :D
Si vols formar part de la comunitat de tadaima, t'animo a fer un post de presentació!

Molt més enllà del temps, a la ciutat dels vents suaus vull que m'hi portis.

Respon