Una de retro: Super Metroid

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Respon
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Super Metroid


Imatge


Fitxa tècnica


Any: 1994
Gènere: Acció/aventura
Desenvolupador: Nintendo
Plataforma: Super Nintendo
(disponible també a la consola virtual de Wii, Wii U i New 3DS)


Història


Engegues la consola i a la pantalla del títol s'hi veu una estació científica amb un metroid, una criatura alienígena capaç d'absorbir l'energia d'altres éssers vius. Al terra, tres científics morts, mentre de fons sona una música que evoca al misteri. Sens dubte, una imatge que no deixa indiferent (i força més fosca que la majoria de títols de Nintendo). A continuació, tot just iniciar la partida, una veu diu: "The last Metroid is in captivity. The galaxy is at peace."

Imatge


Super Metroid comença explicant-nos la història dels dos anteriors jocs, el Metroid de NES i el Metroid II de Game Boy. Després de derrotar els pirates espacials al planeta Zebes al primer joc, i d'exterminar els metroids al seu planeta natal SR388 al segon joc, de l'últim ou de metroid en sortí una larva, que en lloc d'atacar la Samus (la nostra protagonista), es va pensar que era la seva mare. La Samus va decidir no exterminar-la i, en lloc d'això, donar-la a una estació científica perquè la investiguessin. I el resultat va ser excel·lent: les propietats dels metroids es poden fer servir per al bé de la humanitat. Però tot just allunyar-se de l'estació científica, la Samus rep un senyal d'emergència: l'estació està sent atacada!

Intrigada, la Samus torna a l'estació científica i troba que els científics són morts a terra, i la larva de metroid no hi és. Unes habitacions més enllà, descobreix la larva, però se l'enduu un dels líders dels pirates espacials, no sense abans activar el sistema d'autodestrucció de la base científica. Després de córrer per escapar-ne, la Samus decideix seguir els pirates espacials fins al seu planeta, el Planeta Zebes.

A partir d'aquí comença el joc de debò. La Samus surt de la seva nau i haurà d'aconseguir infiltrar-se a les profunditats del planeta Zebes, acabar d'una vegada per totes amb els pirates espacials i recuperar la larva de metroid.

Imatge


Apartat artístic


Tot i que avui dia pugui semblar desfasat, com a joc de la generació dels 16 bits, el disseny és sublim i aconsegueix transmetre una atmosfera de soledat davant dels perills en tot moment. Cada regió del planeta té el seu propi estil visual particular, i tots els detalls estan cuidats, cada petita secció del joc té una ambientació específica que la fa memorable. L'entorn del planeta està dividit en sis grans zones, cadascuna amb un clima i organismes diferents, on la Samus haurà d'intentar aconseguir noves habilitats i enfrontar-se a tota mena d'enemics variats.

Un punt a destacar en especial és la música. En tot moment és perfectament capaç d'introduir-te als mons que estàs visitant, i integrar-se a la perfecció amb les característiques d'aquell món, des de la superfície relativament segura de Crateria a les zones verdes de Brinstar, passant per les aigües calmades però perilloses de Maridia o les profunditats plenes de lava de Norfair.

Imatge Imatge Imatge


Jugabilitat


El joc és una mescla d'exploració i acció. Al llarg del joc caldrà que exploris les sales per anar fent camí fins a les profunditats del planeta. De camí, hi haurà zones on trobaràs elements que no podràs superar, però les diferents zones estan dissenyades de tal manera que les recordes amb facilitat, així que quan després aconsegueixis una nova habilitat, recordaràs aquell lloc on la necessitaves per continuar i hi podràs tornar.

Compta amb un mapa a la pantalla de pausa que indica totes les zones i habitacions que has visitat. També hi ha zones on pots descarregar la major part del mapa de la zona (però compte, perquè hi ha àrees secretes que no hi surten!). Pel que fa a desar la partida, hi ha sales que et permetran fer-ho (però no ho facis a la darrera sala del joc, perquè després ja no podràs tornar enrere si no comences una nova partida!).

Aconseguir superar el joc és qüestió d'hores, però si vols aconseguir totes les expansions d'armament, míssils, bombes, etc. caldrà que furguis per tots els racons de Zebes, i no és pas senzill ja que el planeta és ple de secrets. És per això que, encara que et passis el joc, la rejugabilitat és alta.

Imatge Imatge Imatge


Opinió personal


M'és difícil parlar d'aquest joc objectivament, ja que és un dels jocs que més nostàlgia em porta. Hi vaig jugar de ben petit a casa d'un amic del poble, i cada zona que anàvem descobrint ens deixava més bocabadats. Descobrir zones que no podies explorar perquè no tenies l'equipament adequat (sales on l'aire crema, o un món aquàtic on et mous molt lentament si no tens la vestimenta adequada), haver-les d'abandonar per escollir una altra ruta, i més endavant poder tornar-hi i continuar explorant era molt gratificant.

Si bé hi ha jocs que han envellit malament, en el cas de jocs de 16 bits no és tan acusat, i puc assegurar que aquest joc en concret ha envellit molt i molt bé. És perfectament factible jugar-hi ara i gaudir-ne igualment, així que us el recomano molt. Com ja he comentat, tant el disseny com la música són molt bons, i es fa difícil deixar de jugar-hi un cop comences. De fet, diria que és el joc que he rejugat més vegades. És una llàstima que Nintendo no dediqui més esforços a continuar aquesta saga, fa anys que no veiem cap nou joc de Metroid, i això és una pena.

En fi, no crec que existeixi el joc perfecte, però sí que n'hi ha que s'hi apropen molt, i un d'ells és aquest. Una autèntica obra mestra, des del primer món fins a l'últim. Doneu-li una oportunitat.


Valoració: 10/10
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Respon