Llocs desconeguts del Japó

Respon

Imatge

En els viatges al Japó, és habitual visitar un seguit de llocs turístics: el Fushimi Inari de Kyoto, el barri d'Asakusa a Tòquio, els cérvols i temples de Nara, el memorial de la pau de Hiroshima o l'illa de Miyajima, entre altres.

La idea d'aquest fil és descobrir també altres racons del Japó no tan turístics, però que no per això deixen de tenir un cert encant. Si viatgeu al Japó, tingueu-los en compte, que sortir de les rutes habituals mola!

Per estrenar el fil, us parlaré d'un lloc que vaig visitar el 2015 i que recordo amb especial afecte. Potser l'illa no és cap meravella, però és un dels llocs on millor m'ho he passat.

Tashirojima, l'illa dels gats

Imatge

Tashirojima és una petita illa situada a la prefectura de Miyagi, a uns 45 minuts en vaixell des del port d'Ishinomaki, la ciutat més propera. És famosa per ser l'"illa dels gats", és a dir, que hi ha una població de gats força elevada.

La història diu que anys enrere, en aquesta illa hi havia granges de cucs de seda, i que els treballadors hi van dur gats per eliminar els ratolins que hi campaven. Amb els anys, les granges ja no hi són, però els gats s'hi han quedat i s'han convertit en l'atracció turística de l'illa. En l'actualitat hi viuen molts més gats que persones, i la població segueix davallant ja que ja no hi ha jovent a l'illa. Els pocs habitants que hi queden es dediquen a la pesca o al turisme.

Les principals atraccions de l'illa, més enllà dels gats i dels petits poblets de Nitoda i Oodomari (on més de la meitat de les cases estan deshabitades), són el complex de petites casetes amb forma de gat (anomenat "Manga Island" en honor als autors de manga que les van decorar), el temple del poble i un petit temple dedicat als gats. Més enllà d'això, hi podem trobar un camí força agradable i de fàcil accés que passa per dins del bosc i dóna la volta a tota l'illa permetent veure tota la costa.

Com arribar-hi

Cal agafar el vaixell al port d'Ishinomaki. Per arribar al port, el més convenient és agafar un taxi des de l'estació d'Ishinomaki. Un cop al port, preguntar pel "Blue Liner", que és el nom del vaixell que fa la ruta Ishinomaki-Tashirojima. Compte perquè l'últim vaixell (el de les 15.30) "dorm" a l'illa, de manera que ja no és possible tornar-ne fins l'endemà.

Horaris del ferri (anada):

Allotjament

Hi ha un parell d'allotjaments al poble de Nitoda, però l'estrella de l'illa són les casetes en forma de gat del Manga Island. És possible allotjar-s'hi des de l'abril fins al setembre, i són petites casetes amb dormitori, cuina i lavabo situades en un petit turó prop del mar. Cada casa està decorada amb dibuixos de diferents autors de manga (principalment de gats).

Tingueu en compte que no hi ha restaurants ni botigues a l'illa (més enllà d'una màquina expenedora, omnipresent a tot Japó), de manera que si teniu pensat passar-hi el dia, compreu menjar abans.

Experiència personal

Quan hi vam estar era tot just l'època dels tifons i justament l'endemà hi havia avís de mala mar, de manera que ens van recomanar que tornéssim amb el primer vaixell de les 7 del matí. Com que hi anàvem amb l'últim vaixell d'anada i poc després d'arribar a l'allotjament ja es començava a fer fosc, vam decidir agafar la llanterna de la caseta i anar a explorar l'illa de nit, ja que no ho podríem fer de dia.

Vam anar des de Nitoda a Oodomari, passant pel que era l'antiga escola (tancada el 1989 per falta d'alumnes), de la qual només en quedava l'antic gimnàs i un petit edifici auxiliar on hi havia la cuina, ja que l'edifici principal el van derruir i hi van construir un heliport anys enrere (pel que he pogut veure per Internet, ara han reconvertit l'edifici auxiliar en una mena de restaurant tematitzat amb motius de gats). Curiosament (bé, no tan curiosament, que és Japó i allà la gent no fa malifetes), el gimnàs era obert i vam entrar-hi, i encara hi havia el material que havien fet servir anys enrere.

Després de visitar l'escola abandonada, vam seguir cap a Oodomari i vam passar pel petit temple dedicat als gats, on la gent deixava petites ofrenes en forma de figuretes. Un cop arribats a Oodomari i vist que no hi podíem veure res més que el mar, vam decidir tornar fins a la caseta i sopar.

Després del sopar, vam tornar a sortir i vam agafar el camí en direcció contrària, seguint els cartells que indicaven alguna cosa de "les tres pedres" (era l'únic que sabíem llegir dels kanjis xD), que va resultar ser el "cap Mitsuishi". Al costat del camí vam trobar el cementiri de l'illa (i tot i que era de nit, cap fantasma), i molt més endavant vam acabar ficant-nos dins del bosc fins arribar al cap. Allà hi havia una estructura de fusta on descansar, fer un picnic o amagar-se si plovia. Vam seguir una mica més enllà i vam anar a parar a una zona amb roques des d'on es veien els llums d'Ishinomaki en la llunyania.

Després d'això vam tornar a l'hotel i l'endemà ens vam llevar a les 6 per tornar ja cap a Ishinomaki, no sense abans visitar una mica el poble de Nitoda i el seu temple shintoista.

Fotos

Deixo aquí unes quantes fotos de l'experiència, però no fan gaire justícia al lloc. Tampoc hi ha gaires gats perquè suposo que ja dormien xD

Gats que ens van venir a rebre en arribar

Caseta de Manga Island on vam passar la nit

Camí de Nitoda a Oodomari
Imatge

Prova que els gats no són els únics animals de l'illa xD

Neko jinja, el petit temple dedicat als gats (juntament amb el gat guardià del temple)

Cementiri

Antic edifici de fusta destruït que vam trobar al mig del bosc
Imatge

Un dels gats que ens van venir a visitar l'endemà a primera hora

Temple shintoista de l'illa

Vaixells dels pescadors

Enllaços

Ereza l’ha editat per darrera vegada el dia: 23 des. 2022, 20:09, en total s’ha editat 1 vegada.

Parque España

Imatge

Shima Spain Mura, també conegut com a "Parque España", és un parc d'atraccions ubicat a Shima, a la prefectura de Mie. El que fa que sigui especial és que es tracta d'un parc tematitzat al voltant d'Espanya, els seus llocs i les seves tradicions.

Heu somiat mai d'anar en un sol dia als Pirineus, a Montserrat, a la Plaça de la Cibeles, a un castell navarrès, i viatjar amb el Quixot i veure ballar flamenc mentre us mengeu una bona paella o una crema catalana? Aquest és el lloc on podreu complir el vostre somni!

A continuació trobareu una petita explicació d'algunes de les principals atraccions del parc.

Pyrenees:
Muntanya russa invertida ambientada en els Pirineus. És sens dubte l'atracció més forta del parc. Força recomanable.

Matador:
Muntanya russa completament a les fosques. Se suposa que la muntanya russa és un toro i acaba quan entres a la plaça.

Castillo de Xavier:
Castell a imitació del castell de Javier, una localitat navarresa. Al seu interior hi trobem un museu que explica molts dels costums espanyols, així com mostres de com són alguns oficis (el taller d'un sabater, d'un fabricant de guitarres, un taller de ceràmica...), una galeria d'art d'autors espanyols, una col·lecció d'objectes de diferents regions (una rèplica de la dama d'Elx, un botafumeiro, gegants...) i mapes amb informació d'Espanya. Fins i tot hi havia un vídeo amb propaganda de l'AVE i una foto del Curro!

Gran Montserrat:
Muntanya russa ubicada enmig de la serralada de Montserrat. Sabíeu que a Montserrat hi ha toros al mig de la muntanya?

Splash Montserrat:
Típica atracció en què muntes dins un tronc i vas guiat dins d'un canal d'aigua amb un parell de baixadors importants.

Ice Castle:
Castell de gel. Es tracta d'una sala gegant refrigerada, on les parets i la gran majoria d'elements són fets de gel.

Don Quijote's Magical Flight:
Atracció guiada sobre raïls en què puges a una barca voladora per passar per diferents escenaris on hi podem veure el Quixot i els seus amics. Sí... Molt coherent xD

Com arribar-hi

El parc queda a uns 45 minuts en tren des d'Ise, o a unes 3 hores i escaig des de Kyoto. L'estació on cal baixar és Ugata. Un cop allà hi trobareu un bus que us porta fins al parc. Tingueu en compte que l'única línia ferroviària que hi arriba és de Kintetsu, per tant no us valdrà el JR Pass.

Allotjament

Nosaltres vam optar per anar-hi des de Kyoto, però és una cosa que no recomanaria. Quasi 7 hores de tren sumant anada i tornada es fan molt pesades. El parc disposa d'un hotel propi, però també podeu tornar a Ise i aprofitar el dia anterior o següent per visitar la zona.

Experiència personal

Vam anar-hi des de Kyoto a primera hora, de manera que vam arribar al parc que gairebé era l'hora de dinar.
Només entrar-hi vam veure un passadís amb decoració a imitació de La Boqueria, i que desembocava a la Plaça de la Cibeles. Allà hi estaven fent una cavalcada amb carrosses de toros i vi. Uns metres més enllà ens vam trobar que érem al bell mig de la Plaza Mayor de Madrid, i hi feien paella i gaspatxo per dinar! Així que vam dinar això.
Vam seguir les indicacions fins al Castillo de Xavier, on vam visitar el museu (força complet, per cert), incloent-hi la galeria d'art i el que se suposava que eren les coves d'Altamira. Val a dir que en un racó del museu passaven un vídeo, força caducat, sobre la inauguració de l'AVE Madrid-Sevilla.
Després d'això vam gaudir de les muntanyes russes de Montserrat i dels Pirineus, vam passejar pel "Bosque de Cuentos" i vam entrar al castell de gel, entre altres.
Ja es feia tard així que vam berenar una crema catalana i un xurro, vam pujar al viatge en barca del Quixot, i vam acabar amb la muntanya russa Matador. Després d'això, un llarg viatge de tornada fins a Kyoto.

Personalment, el parc no és dolent però sí que sembla una mica mancat de manteniment. Semblava tenir èxit a jutjar per la quantitat de visitants, tot i que això sí, no hi vam veure ni un sol estranger. Si hi passeu a prop, pot ser una experiència curiosa, però si hi heu d'anar des de Kyoto, crec que no val la pena fer el viatge.

Fotos

Aquí teniu unes quantes fotos del lloc i d'algunes de les atraccions.

Passadís d'entrada al parc, inspirat en La Boqueria

Plaça de la Cibeles

Cavalcada al costat de la plaça de la Cibeles
Imatge

De dinar, paella i gaspatxo! La qualitat, evidentment, era mínima

Castillo de Xavier
Imatge

Dama d'Elx (ubicada dins de les coves d'Altamira)

Gegants dins del Castillo de Xavier
Imatge

Muntanya de Montserrat i l'entrada a la seva muntanya russa

Historieta de les cabretes i el llop, part del Bosque de Cuentos
Imatge

De berenar, crema catalana i xurros!

Molí ubicat a l'entrada de l'atracció de barques voladores del Quixot
Imatge

I no ens oblidem de l'estàtua d'en Colom!

Hokuei, el poble natal d'en Gosho Aoyama

Imatge

El nom de Hokuei probablement no us inspiri res, però si us dic que és el poble natal d'en Gosho Aoyama, l'autor del Detectiu Conan, potser ja us resultarà més interessant.

Hokuei està ubicat a la prefectura de Tottori, lluny de les grans àrees metropolitanes japoneses. El principal producte originari del poble són les síndries (un bé no precisament barat al Japó, per cert). Tot i aquesta ambientació rural, el poble ha obtingut cert renom gràcies al famós mangaka, ja que en aquesta població podrem trobar-hi el Gosho Aoyama Manga Factory (un museu dedicat a l'autor), i també nombroses estàtues de bronze dels personatges de la sèrie, que estan repartides al llarg de tot el poble.

Gosho Aoyama Manga Factory:
Al museu hi trobareu una explicació de la vida d'en Gosho Aoyama, de com treballa al seu estudi, exposicions d'objectes relacionats amb les seves sèries (principalment del Detectiu Conan, és clar), i també podreu jugar a alguns jocs interactius.
Al costat del museu hi trobareu també la botiga oficial de merxandatge, on podreu comprar tovalloles d'en Conan, mocadors, llibretes, bolígrafs, puzles, samarretes, i fins i tot paper de vàter xD

Estàtues de bronze:
Al llarg del camí fins al museu, anireu trobant estàtues de bronze d'en Conan i altres personatges creats per en Gosho Aoyama. N'hi ha de repartides per tot el poble, si voleu explorar-lo, al museu hi trobareu mapes d'on estan ubicades.

Altres atractius del poble:
Altres atractius turístics del poble són unes dunes de sorra i els molins de vent, però no els he visitats i per internet no trobo gran cosa, així que no puc donar-ne més informació...

Com arribar-hi

Al poble hi trobareu una estació de tren anomenada "Yura", que forma part de la línia San-in. És una línia rural servida principalment per trens "one man" (el personal és tan sols el conductor i el tren només té un sol cotxe), però solen passar-hi trens cada mitja hora o una hora, depenent del moment del dia.

Si veniu de Kyoto (la ciutat turística més propera), la millor opció és agafar el Ltd. Exp. Super Hakuto a Kyoto, baixar a Kurayoshi i allà agafar la línia San-in fins a Yura. Compte, perquè el trajecte és de gairebé 4 hores, tot i que passant amb el tren també veureu moltes zones rurals i el paisatge és amè.

Si agafeu el Super Hakuto, tingueu en compte que tot i que tingueu el JR Pass, haureu de pagar un suplement al revisor, perquè el tren viatja durant un tram per vies que no són propietat de JR. El revisor us ho farà saber, però com que els japonesos no porten gens bé l'anglès, més val tenir-ho ja present.

Allotjament

Al poble no hi ha cap lloc on passar la nit, per la qual cosa caldrà que mireu en ciutats properes com Tottori. Si és l'única cosa que voleu visitar de la zona, podeu fer un viatge d'anada i tornada des de Kyoto el mateix dia, però es pot fer pesat.

Experiència personal

Hi he estat dues vegades, la primera vam anar i tornar de Kyoto el mateix dia, per la qual cosa vam passar més temps al tren que al poble. El segon cop vam anar-hi amb més temps i vam aprofitar també per visitar una mica la zona (vam fer nit al Kaike Onsen i l'endemà vam visitar Sakaiminato).

El museu és entretingut però tampoc és gaire gran, i a algun dels jocs interactius no hi podreu jugar perquè només estan en japonès. La botiga fa el fet i té objectes que no he vist enlloc més, per tant si sou fans d'en Gosho Aoyama segur que hi trobareu alguna cosa per endur-vos.

Si fa bon dia (el primer cop que hi vaig anar plovia -_-), passejar pel poble buscant les diferent estàtues de bronze també és entretingut.

Personalment, si sou fans del Detectiu Conan o d'en Gosho en general, el viatge val la pena. Si la sèrie no us diu gran cosa, us el podeu estalviar :p

Fotos

Cartell al costat de l'estació de tren
Imatge

Detall del pont per creuar el riu

Estàtua de bronze d'en Shinichi i la Ran
Imatge

Fins i tot les tapes del clavegueram tenen motius de Conan!

Secció del museu amb la ubicació de les diferents estàtues de bronze
Imatge

El cotxe del doctor Agasa!

Algunes de les il·lustracions exposades al museu
Imatge

Rajoles kawaii dins del museu

Si teniu problemes sabent quines relacions tenen els personatges, aquest diagrama us ajudarà
Imatge

Em va fer gràcia que al mapa d'edicions, com a manga espanyol només hi sortís l'edició en català!

Objectes diversos relacionats amb la sèrie
Imatge

I recordeu: si coneixeu algú que odiï la sèrie, sempre li podeu regalar paper de vàter amb motius de Conan!

UkiHana
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Ruta samurai per Kyoto

Em sumo a les recomanacions de l'Arèsa! La veritat és que la única vegada que he estat al Japó vaig voler fer les coses més turístiques sense quasi aturar i em vaig cansar moltíssim però d'entre els llocs que volia visitar, hi havia una una ruta del Kyoto Samurai, més concretament sobre el Shinsengumi!

No sé si ho sabreu, però el Shinsengumi eren samurais (o més concretament, la majoria d'ells ronin: samurais sense amo o que no venien de família de samurais) que s'ajuntaren en un cos policial que protegia el Kyoto pre-Meiji sota la protecció del clan Aizu. Aquest cos policial va rebre el nom de "Shinsengumi", que volia dir "Nou ordre" i que el seu emblema era la paraula "Makoto", sinceritat.

El Shinsengumi primerament es va establir a uns barris dels afores de Kyoto, més concretament a la zona coneguda com a Mibu. Al principi el Shinsengumi no tenia massa bona fama perquè els seus líders inicials, com Serizawa Kamo es dedicaren a beneficiar-se dels seus privilegis i la fama del Shinsengumi era de cada vegada pitjor, fins que arribaren a ser coneguts com els Miburo (els llops de Mibu). De totes maneres, el Shinsengumi va salvar Kyoto d'un gran incendi i al final acabaren canviant-se al centre, al temple de Nishi Hongan-ji, sent samurais de gran honor.

Sabent ja tot aquest rollo, la ruta samurai que vàrem fer nosaltres (en diferents dies) comportà diferents indrets:

1) Temple de Koenji
Aquest temple és conegut perquè estan enterrats molts samurais que varen pertànyer al Shinsengumi. És graciós perquè quan hi entres (nosaltres anàrem devers les 16 de la tarda) hi ha un vellet que deu viure d'això i et treu una cartolina amb la vida del Shinsengumi i et conta (of course en japonès) qui eren i tal (cosa que ja has de saber perquè sinó no t'assabentaràs de res del que diu) i et mostra el un os de no sabem qui i i després et diu "Segueix aquest passadís i les tres tombes del final són de membres random del Shinsengumi i també hi ha la novia de l'Okita) i res, vas al darrere on hi ha un petit cementeri, veus les tombes i quan parteixes et demana una ofrena al temple.

2) Mibudera
Com ja us he dit, el Shinsengumi era el cos de policia de Kyoto i començaren amb un primer quarter general a Mibu. Allà, es troba el temple de Mibu on està enterrat el Comandant del Shinsengumi, Kondo Isami. A més, el temple en si és bastant bonic i venen els ema (fustes per escriure els desitjos) en forma del haori dels Shinsengumi (valen 800 iens, un poc car, però és un record bonic) i tenen també una estàtua del Kondo! A mi em va agradar bastant, estava molt guapo el lloc, sense turistes ni res, era molt tranquil!

3) Yagitei
Aquí no vam poder entrar perquè es va fer tard (tanquen molt prest i justament el koenji obre tard... si mai feu aquesta ruta teniu-ho en compte). I res, suposadament hi ha només la sala d'entrenament i poca cosa més.

Aquests tres temples estan tots al mateix barri, és un barri tradicional, que conserva moltes casetes típiques i que a més és molt tranquil, quasi no hi ha xibarri i molts pocs guiris (només els altres que, com vosaltres, vulguin saber un poc sobre els samurais).

Després hi ha altres localitzacions que tenen a veure amb el Shinsengumi però que haureu d'agafar transport perquè estan bastant lluny.

4) Nishi Hongan-ji
El Nishi i el Higashi Hongan-ji són dos temples que estan molt a prop de l'estació de Kyoto i que valen la pena moltíssim! No hi ha tampoc massa turistes i són UNA PASSADA! Especialment el Nishi Hongan-ji, a mi em va encantar! És un temple budista bastant gran que té un pont de fusta molt ben cuidat! A mi la veritat és que em va encantar i em va sorprendre que estigués tan ben cuidat i té el fet afegit que va ser quarter general del Shinsengumi i allà hi ha, en sortir a la dreta al fons, una torre de guàrdia on el Shinsengumi sempre estava vigilant.

5) Sanjo-dori
Si aneu a visitar el hanamichi de Pontocho, travessareu el pont Sanjo on trobareu la marca de les katanes del Shinsengumi! Es diu que a aquell pont el Shinsengumi es va enfrontar amb us enemics i va tallar també les bolles que decoren el pont. Si ho cerqueu un poc, trobareu marques d'espasa!!

6) Ikedaya Hana no mai
Com ja us he dit, el Shinsengumi va enxampar uns samurais que volien cremar Kyoto i ho varen fer a l'Ikedaya, una posada del moment. Avui en dia l'autèntic Ikedaya no existeix, però al mateix lloc han aixecat un restaurant temàtic sobre el Shinsengumi. La veritat és que estava dintre dels plans del nostre viatge però al final ens va fer cosa perquè és un restaurant temàtic d'aquests on et fan fer un poc l'idiota i estàvem molt cansats com per fer el paripé. A més, vàrem veure que era bastant car... Tenen menus i coctels amb els noms dels samurais i per mi que et deixen fer fotos amb les cambreres (i algun cambrer, suposo) que porten totes el haori i tal... Si us agrada sopar amb espectacle, segurament deu estar bé.

I bé, aquesta és la meva recomanació per si us interessa el Kyoto dels samurais! La bandereta del Shinsengumi us la trobareu per tot, així que més val que hi aneu coneixent aquests grans guerrers!