Jocs sobrevalorats o no recomanables

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Avatar de l’usuari
Dickinoulis
Esperits del bosc
Esperits del bosc
Entrades: 54
Membre des de: 30 juny 2019, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 6 cops
Gràcies rebudes: 28 cops

Doncs jo vull parlar dels Uncharted (com a joc sobrevalorat, no pas com a mal joc). De moment he jugat al 4 i al primer (estic a mitges del segon) i, malgrat que puc entendre que es focalitza més en l'aspecte visual i el narratiu (tot i que tampoc crec que la història tingui gaire de sorprenent), les mecàniques de joc són decebedores: simplement es van alternant fases de grimpar i avançar (ocasionalment amb vehicles) amb d'altres de tirotejos. És cert que pots anar buscant petits tresors escampats, però el fet que sigui tan lineal ho fa ben poc atractiu, i més tenint en compte que realment pocs accedir a pocs llocs dels escenaris.

I aquest és un punt que m'irrita bastant d'aquest joc: les físiques. L'exemple més flagrant n'és el dels salts: si el joc no vol que vagis a una determinada plataforma o part de l'escenari (perquè simplement no existeix, no s'ha dissenyat perquè hi vagis), no cal que et preocupis: en Drake farà una misèria de salt perquè no hi arribis. Ara bé, si resulta que has de fer un salt inhumà per seguir el camí, el protagonista volarà per arribar a l'altre costat. Personalment, com que sempre m'ha agradat jugar a jocs de plataformes, m'ha molestat especialment.

En el fons no són mals jocs (de fet poden arribar a ser bastant entretinguts), però crec que disten de ser obres mestres, com en alguns casos se'ls ha considerat. Poden ser una bona elecció si, com he dit, prefereixes una història entretinguda i veure uns bons gràfics i entorns en comptes d'una jugabilitat precisa i innovadora.
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Vinc a rajar d'un joc de pokemon (again), d'un que em dol especialment perque es un remake que es carrega un dels millors jocs que Game Freak ha tret. Si, estic parlant del remake de diamante i perla.

Normalment si fas un remake d'un joc es per polir els detalls que no funcionen no? Doncs aquest es exactament el contrari: L'original no te gaires errors, pero els mante tots (no fa ni els arreglos que va fer platino) i es carrega coses que si funcionaven be. Per no parlar de la quantitat enorme de glitches nous que han sortit de ves a saber on. I no em val l'excusa de "es el primer joc d'ILCA, el primer pokemon tambe en tenia la tira" perque aquest esta codirigit amb en Masuda, que suposadament els estava assessorant.

Primer de tot, aquest joc estava pensat per la DS: El poke-rellotge funcionava perque manejar-lo amb la pantalla tactil era un moment i el mapa era una quadricula a causa de les limitacions de la DS i no existia el moviment en diagonal. Quan intentes fer un traspas 1:1 en una consola nova es quan comencen a sorgir problemes: El moviment mes lliure, per exemple, es carrega el millor puzle que hem vist en un gimnas de gel, fa que et puguis quedar atrapat en aquell mateix gimnas, o fa que sigui dificilissim no caure pel saltironet que hi ha a l'entrada del Monte Corona (10 voltes al pis em va costar entrar). I treure el poke-rellotge es un conyas perque implica obrir un menu nou que a mes es fa dificil de manejar.

Les MT segueixen trencant-se despres d'utilitzar-les, i ara a mes hi han sumat les MO i jo em segueixo preguntant per que. Perque segueixis jugant al soterrani? Per que no canviar aquestes gemes per caramels d'experiencia i capsules d'habilitat oculta? I per que cony mantenen MO com corte o fuerza si igualment ja no es fan servir com a moviments de camp? Que els canviin per altres atacs mes utils com els 3 punys no?

Pero el pitjor de tot es el disseny de la propia aventura: Primer de tot, els nous pokemons del subsuelo: amb una medalla ja podras accedir-hi i podras atrapar bitxos rarissims amb un nivell superior al del proper gimnas, i d'aquesta manera et pots muntar un equip mamadissim des del principi. Una magnifica idea si el que vols es carregar-te les ganes d'explorar del jugador, ja que no buscaras aquell raconet on es trobaven aquests pokemons en l'original perque quan hi arribis ja n'estaras fins la patata de veure'ls.

I el repartir exp, per sorpresa de ningu no es pot desactivar, pero aqui el problema es mes el sistema de fer guanyar experiencia: A la 4a gen et donaven una quantitat d exp fixa per cada pokemon que mataves. A partir de la 5a gen un algoritme et multiplica aquesta exp si ho fas amb un animal mes petit o te la redueix si ho fas amb un de mes gros, ajudant-te aixi a equilibrar el teu equip. Aquest canvi en l'algoritme implicaria ajustar els nivells dels enemics pero (ja ni sorpren) han mantingut els dels originals.

Pero la cosa es posa pitjor quan descobreixes que la felicitat (si aquests punts que guanyen els pokemons quan camines amb ells, guanyen combats, participen en combats contra jefes, els hi dons caramels, etc) els donen petits extres en combat, com guanyar (encara) mes experiencia, aguantar els cops amb 1 de vida, esquivar, fotre criticos mes sovint, etc. I recordem que per a alguns pokemons es una mecanica necessaria per evolucionar, aixi que facis el que facis aniras sempre per sobre del nivell que toca i no hi podras fer res. Recordeu aquell combat contra el lider de l'equipo galaxia que encara us provoca malsons per les nits? En aquesta versio us avorrireu.

Pero en fi, si el problema es que puges massa de nivell aixo vol dir que per la lliga tindras el nivell que toca i per tant tindra una dificultat adequada no? Doncs no. Perque ILCA va tenir la grandissima idea de convertir tots els pokemons de l'alto mando i la campiona en pokemons de competitiu, amb IVs perfectes, bona naturalesa, EVs mesurats al mil·limetre i unes builds dignes d'un torneig d'smogon, fetes amb objectes, atacs i habilitats a les quals el jugador no te acces en aquest punt de l'aventura. Aixo sumat a la IA millorada de la maquina, fa que la dificultat passi de ser avorrida a ser frustrant sense passar per la part en la que es divertida, perque t'ofereix un desafiament per al qual, obviament, no se t'ha preparat. No us ho negare el puto Garchomp de la Cintia em va costar 5 intents i vaig guanyar unicament gracies a que el meu Azumarill em va aguantar el cop perque li feia pena.

Si hagues de rascarli una qualitat respecte l'original diria que en aquest joc les pokemontures eren molt necessaries (pero no ens enganyem, aquest es el minim exigible. A mes cal que tot t'ho faci un Bidoof de merda? No pots posar pokemons mes guais com un Empoleon per fer surf o un Schyter per corte?) i que els equips competitius de liders, rivals i lliga en el postgame, quan ja et pots preparar els teus una mica a consciencia, son l'hostia, pero ja esta.

Recomano la 4a gen de pokemon a tothom qui no l'hagi jugat, ja que es un dels millors jocs de pokemon tant per la seva historia, com pel seu lore i la seva regio, i si tens la switch i no t'agrada el mundillo dels emuladors, evidentment et recomanare el remake, perque a fi de comptes segueix sent pokemon D/P. No obstant si pots trobar una copia de segona ma o un emulador i les roms dels originals (si es possible la del platino), us recomanare mil vegades l'original sense dubtar-ho.

Per cert, recordem que el van treure incomplet, i que quan te'l compris necessitaras una actualitzacio de 3 GB, aixo vol dir una part important de la memoria de la teva switch i una espera de mitja hora. I que conte aquesta actualitzacio? Res, petites cosetes que no van tenir temps de polir pel dia de llançament, com la sequencia d'inici, la pantalla de titol, el mapa del postgame sencer, els llegendaris del postgame, el sistema de wondertrade, ja sabeu, quatre tonteries.

Ah i sabieu tambe que la rom de les dues versions es exactament la mateixa excepte per una variable i que obrint el codi del joc i canviant aquesta variable podeu obtenir exactament l'altra versio? Aixi que si us heu comprat les dues versions heu pagat dues vegades pel mateix joc, aquest cop en un sentit literal.
Respon