Buenu, com tots sabeu a l'ultim insert song he presentat una canço de fates. Tenia ganes de presentar una canço d'aquesta saga i alight es una de les que mes m'agraden. Aixi que em toca parlar de fates analitzant-lo en profunditat.
Fire emblem fates es la resposta d'Inteligent systems a la reaccio d'Awakening, un joc que havia reviscut la saga apropant-la als jugadors mes casual pero que havia rebut critiques dels mes veterans degut a la seva facilitat. I he de dir que han aconseguit fer un joc una mica per a tots.
La historia et situa en una guerra entre els paisos de Hoshido (regne d'estil oriental i pacific) i de Nohr (regne d'estil occidental amb set de conquesta) i et posa a la pell d'en/la Corrin un princep o una princesa de Nohr que descobreix que es fill/a biologic/a de la familia reial de Hoshido a qui van segrestar i rentar el cervell de petit/a (es un avatar personalitzable, que esperaveu?) El joc consta de 3 versions i tot i que els primers 5 capitols son iguals en totes, en cada una recorreras un cami diferent. Si disposes d'una de les 3 pots adquirir les altres dues via DLC per nomes 20 euros.
Estirpe: Aquest es el nivell facil, en aquesta versio, decideixes lluitar contra Nohr des del bandol de Hoshido. Aqui els objectius de les missions son senzills tipo "elimina el jefe" o "eliminal's a tots". Les armes tenen menys potencia pero mes possibilitats d'encertar, la qual cosa les fa mes facils de fer servir. Es la millor per començar si ets nou a la saga.
Conquista: En aquesta versio et passes al bandol de Nohr amb l'objectiu d'acabar amb la seva tirania des de dins. En aquesta ruta l'or i l'experiencia estan limitats i els objectius son mes dificils, tipo "escapa amb tots els personatges" o "elimina al jefe tenint en compte que cada torn perdras 1000 monedes" la qual t'obliga a triar entre or i experiencia; per la qual cosa en aquesta versio hauras de pensar molt millor les teves decisions. Les armes son mes potents pero tenen menys punteria, la qual cosa per personatges amb menys habilitat com els luchadors pot arribar a ser una autentica pua. Aquesta es per jugadors mes experimentats, pero tot i aixi si et fa coseta el joc te dues mecaniques perque per molt novato que siguis puguis acabar-la: el modo fenix que et reviu despres de cada torn i el fet que les armes no es gastin.
Revelacion: En aquesta ruta decideixes no unir-te ni a una faccio ni a l'altra, la qual cosa suposara
Text amagat.
eliminar a qui realment esta manipulant els dos regnes en la sombra amb l'ajut de tots els personatges
Aquesta ruta es un pel mes dificil que estirpe pero un pel mes facil que conquista i l'autentica pua d'aquest joc son els escenaris
Text amagat.
UNA PUTA HORA EM VAIG PASSAR PICANT GEL!!!!
A mes aquest joc va polir molts problemes dels quals pecava Awakening, per exemple cada classe te un limit de domini en les seves armes, de manera que queda molt mes clar el seu rol, els enemics poden agrupar-se i la mecanica de l'agrupacio en general esta molt mes ben definida.
Aixi doncs dit tot aixo aquest deu ser el millor fire emblem fet mai no? JAJAJAJAJAJAJA no. De fet tinc molts problemes amb aquest joc:
Primer la mecanica dels fills, com que ho va petar molt a l'awakening l'havien de ficar si o si, perque un castell situat en el limbo i inaccessible si no es amb l'ajuda d'un esser magic no es prou segur per cuidar els fills i cal portar-los en un univers paralel on el temps passa a un altre ritme, es a dir dos dies son 15 anys, i el fet que varis personatges hagin de tenir sexe amb nenes si vols tots els fills em resulta bastant pertorbador. A Awakening aixo no passava perque els fills venien del futur, estava justificat, aqui no.
Despres el fet que les armes no es gastin implica que cal nerfejar les mes poderoses d'alguna manera, i la manera amb la que ho han fet es fent que cada una et baixi una estadistica o altra. No podies fer que fossin com atacs de pokemon i que quan s'acaben s'acaben per aquesta batalla? Nose, m'hagues semblat mes logic i ho haguessis pogut aplicar a armes importants a la historia com la Yato o la Rajinto.
Pero el que de veritat em mata d'aquest joc es el triangle d'armes. Resulta que necessitaven si o si que cap arma es quedes fora del triangle, pero es que la magia, els arcs i les dagues son armes que funcionen cada una a la seva manera, i per tant queda un pel descompensat. Nose si volies fer un segon triangle podies fer-lo nomes de magia com s'ha fet tota la vida, o que nomes el tingues Nohr i que la magia de Hoshido fos neutral. Hi havia millors alternatives a lo que ens vau donar.
En fi, sigui com sigui aquest no deixa de ser un gran joc. No em puc queixar del que se'm va donar en el seu moment. Es de les millors entregues tant si vols coneixer el joc de primera ma com si vols un desafiament aixi que esta recomanadissim. I respecte la banda sonora, buenu, he presentat una canço a l'insert song i ha quedat en 5e lloc aixi que les coses parlen per si soles.