Fire emblem

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Fa uns dies vaig acabar l'Estirpe (si, tan rapid, soc un viciat). Tot i que la trama te mes forats que un formatge suis (que espero que s'explicara tot en el revelacion) he disfrutat molt jugant-lo. Si que cal tenir en compte molts canvis en la mecanica que s'han fet:

- Les armes ja no es gasten, pero son bastant mes limitades, a mes cada arma per sobre de les de hierro te limitacions (per exemple l'acero redueix la velocitat, i la plata baixa la força i l'habilitat), a mes, les armes efectives contra una unitat (com martillo o aterrafieras) son debils contra totes les altres unitats, aixi que si tens una arma nova has de pensar be a qui li equipes.

- El triangle d'armes es mes complex (per no dir que l'han destrossat completament): La magia s'ha traspassat al grup de les espases, els arcs al grup de les hachas (pero segueixen sent efectius contra els voladors i sense debilitat a altres tropes), i al grup de les llances hi han aparegut les armes de ninja (dagues i shurikens), vamos, que s'han carregat la mecanica classica i per tant la magia ja no funciona contra les infanterias pesadas (perdo, en aquest joc es diuen caballeros, el nom d'algunes classes tambe ha canviat). El cas es que cada arma pertany a un grup, i cada grup te dues armes.

- Les armes son diferents en cada exercit, les armes de Hoshido son mes lleugeres i per tant mes rapides. Les armes de Nohr son mes variades, es a dir mes efectives contra unitats.

- Hi ha dues formacions basiques per agrupar les tropes: Si ajuntes les dues tropes en la mateixa casella pugen les estadistiques i de tant en quant es defensen mutuament, en canvi si les agrupes en caselles adjacents a mes, ataquen totes dues tropes SEMPRE.

Aquesta potser us destrossa una mica la trama, (pero molt poquet, tambe es algo que ja us mig espereu):
Text amagat.
El prota, en Ryoma/Xander i en Takumi/Leo tenen armes excessivament chetades, vamos que sempre us faran el 90% de la feina


Tambe us volia preguntar una cosa, sigui de l'entrega que sigui. Com feu vosaltres les parelles? Es potser lo que mes m'amarga del joc, que un fill se'n vagi a la merda per no haver-li triat uns bons pares i unes bones habilitats. Que tal si deixem anar alguns exemples de com ho hem fet (i de pas diem perque).
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Dues recomanacions que us he de fer si jugueu al fates, que si us pillen per sorpresa us faran cagar en tot:

Aquesta nomes va per si jugueu a l'estirpe:

Text amagat.
Feu que el prota i en Kaze es facin molt amics. Si no tenen una compatibilitat de nivell A al capitol 15 en Kaze morira.



I aquesta per si el vostre prota es noi:

Text amagat.
Caseu el prota amb la Reyna, amb la Flora, amb l'Scarlett o amb qualsevol de les filles. Els fills en aquest joc venen donats pels homes i les dones amb qui es poden casar son limitades. El prota es l'unic que es pot casar amb qualsevol (fins i tot amb les seves germanes, les filles d'aquestes i amb en Niles, i el millor es que els fills no surten retrasats) si li doneu alguna dona que no sigui cap d'aquestes haureu de sacrificar un fill.
Usuari eliminat
0
1

Tinc unes ganes bojes de tenir-lo! Començaré per l'estirpe, que els japos molen molt! XDD
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Buenu m'ho heu demanat uns quants aixi que aqui us porto la xuleta de fills pel revelations. Pels que no ho sapigueu, els fills hereden les habilitats que hi ha en l'ultima posicio de cada progenitor, aixi que tingueu-ho en compte a l'hora d'anar-los a buscar.

Text amagat.
Prota-Qualsevol que no sigui cap dels d'aqui, en el meu cas el vaig casar amb la filla de la Mozu i li vaig passar l'skill promesa.

Kaze-Mozu: La velocitat d'en Kaze combinada amb l'skill Promesa de la Mozu pot donar grans resultats

Azura-Laslow: El fill de l'Azura necessita força, la d'en Laslow velocitat, es compensen perfectament (Si en Laslow pot passar l'skill Helios millor)

Tsubaki-Selena: Algo semblant a lo que passa a l'anterior (Qui pot aprendre Helios es la Selena)

Hayato-Nyx: Gracies a aquesta combinacio la filla podra passar per totes les classes de magia i aprendre tots els skills

Saizo-Sakura: Encara que no ho sembli aquesta combinacio es molt efectiva. Tenim una tropa rapidissima amb una força i una magia decents, pero si a mes fem servir un sello alianza/amistad amb un piquero o un augur pot passar a ser basara i aprendre l'habilitat desgarrar cielo (suma la magia a l'atac o al reves) sera una maquina de matar

Keaton-Effie: Casar la bestia amb una infanteria pesada compensa la poca defensa de les besties (Si podeu passar l'Effie a jinete pesado i que aprengui Selene millor)

Kanden-Peri: Mes o menys el mateix que l'anterior

Arthur-Beruka: Amb la força fisica d'un luchador i la defensa d'un jinete wyvern que pot sortir malament?

Benny-Rinka: Tots dos son unitats defensives

Silas-Hinoka: De nou força combinada amb velocitat

Hinata-Hana: Encara que els dos siguin samurais son diferents entre ells i amb aixo pots obtenir bons resultats

Jacob-Camila: Si obte la força dels seus pares i a mes hereda Arrebato de la seva mare, obtindrem una tropa curativa que pot rivalitzar amb un ninja

Ryoma-Kagero: Mes combinar força i velocitat

Azama-Orochi: No es nomes la quantitat d'oficis magics que podra aprendre, es que a mes l'Orochi li podra passar desgarrar cielo

Xander-Charlotte: Imagineu un jinete pesado que pot portar les tres armes, amb habilitat i velocitat bones i que a mes pot tenir Helios i Selene. No us convenç?

Leo-Felicia: Suma la magia del pare a la defensa magica de la mare

Odin-Elise: Exactament el mateix que l'anterior

Niles-Setsuna: Permetra a la filla accedir a totes les skills d'arquer del joc

Takumi-Oboro: Combinar força i velocitat (per variar)


Ja m'ho podeu agrair com es degut, m'he passat una hora redactant-lo. Si algu te algo a afegir o corregir que no dubti en dir-ho.
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

He trobat la xuleta de fills de l'awakening i us la passo per si li voleu donar canya. Aquesta esta pensada per si el vostre prota es noi. Els resultats poden ser espectaculars, fins al punt que les vostres tropes passaran a estar formades unicament per fills (i per en Chrom i en Daraen mes que res perque la historia t'obliga a fer-los servir). Al costat de cada personatge us poso l'habilitat que ha de passar als seus fills (cada fill hereda l'ultima del pare i l'ultima de la mare).

Text amagat.
Us aviso, la clau d'aquesta xuleta es que el nombre maxim de membres tinguin galeforce (impacto final, GF per abreviar, una habilitat trencadissima que fa que si mates un enemic tens un altre torn) habilitat que nomes poden aprendre les aurigas oscuras al nivell 15, classe que nomes poden passar les noies es a dir, que els nois hauran d'heredar de les mares si es que la poden aprendre, aixi que si no esteu disposats a grindejar com xinos millor us ho traieu del cap. Comencem.

Chrom (ether) - Sumia (GF) encara que totes dues filles poden passar per auriga oscura

Prota (apolo) - Nowi (no importa) Vosaltres sabeu que es tenir DOS dracs amb les estadistiques del prota i amb GF? Sens dubte les meves dues tropes preferides.

Lisia (GF) - Frederik (Selene) Com si no fos suficient tenir un espadachin o asesino amb GF, si a mes li afegeixes selene (que amb l'habilitat que te se li activara casi sempre) es un 2 torns quasi garantit

Sully (selene) - Gaius (mov +1) La Kjelle no pot ser auriga oscura per si sola, aixi que necessita que en Gaius li passi la classe. Si a mes te movimiento +1 i selene, i la feu jinete pesado, tindreu una bestia que es pot equipar les 3 armes, tindra aguante i velocitat i podra moures molt lluny en un sol torn.

Miriel (venganza) - Gregor (ahorro) Una tropa perfecta per ser caballero oscuro, te magia de la mare i força del pare i a mes amb ahorro evitara de tant en quant que es trenquin les armes

Maribelle (GF) - Libra (milagro, per posar-ne alguna) Lo bo d'aquesta combinacio es que en libra li passi la classe d'hechicero basicament, lo qual dona com a resultat una tropa amb magia oscura i galeforce

Tharja (venganza, per exemple) - Donnel (promesa) La Noire tampoc pot ser auriga oscura a menys que el seu pare sigui en Donnel o en Gaius, ja que per si sola no pot. Es important que en Donnel li passi promesa, ja que puja molt mes els stats quan puges de nivell.

Olivia (GF) - Henry (saqueo, basicament perque en aquell moment anava faltat de diners) Amb la força fisica del fill i la magia dels pares tenim una tropa perfecta per convertir-se en caballero oscuro que arribat a cert nivell no nomes es recuperarar al matar un enemic sino que a mes tindra un altre torn.

Zechler (no importa) - Vaike (Maestria hacha) Potser la tropa amb mes atac fisic del joc. Cert, te una merda de velocitat i mai atacara x2 pero es que amb la força que te, si li poses la teva millor destral la diferencia a penes es nota.

Palne (mov +1) - Kellam (selene) Es un classic combinar la bestia amb la paret. Aquestes dues habilitats donaran molt bons resultats, i compensaran amb escreix les debilitats de la mare.

Cordelia (GF) - Lonzu (no importa) Aquesta combinacio dona una de les tropes mes rapides del joc, que si a mes la poseu com a campeon obtindra una força bastant decent.


Aixo seria tot. Si teniu algo a afegir o corregir ja sabeu.
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Buenu, com tots sabeu a l'ultim insert song he presentat una canço de fates. Tenia ganes de presentar una canço d'aquesta saga i alight es una de les que mes m'agraden. Aixi que em toca parlar de fates analitzant-lo en profunditat.

Fire emblem fates es la resposta d'Inteligent systems a la reaccio d'Awakening, un joc que havia reviscut la saga apropant-la als jugadors mes casual pero que havia rebut critiques dels mes veterans degut a la seva facilitat. I he de dir que han aconseguit fer un joc una mica per a tots.

La historia et situa en una guerra entre els paisos de Hoshido (regne d'estil oriental i pacific) i de Nohr (regne d'estil occidental amb set de conquesta) i et posa a la pell d'en/la Corrin un princep o una princesa de Nohr que descobreix que es fill/a biologic/a de la familia reial de Hoshido a qui van segrestar i rentar el cervell de petit/a (es un avatar personalitzable, que esperaveu?) El joc consta de 3 versions i tot i que els primers 5 capitols son iguals en totes, en cada una recorreras un cami diferent. Si disposes d'una de les 3 pots adquirir les altres dues via DLC per nomes 20 euros.

Estirpe: Aquest es el nivell facil, en aquesta versio, decideixes lluitar contra Nohr des del bandol de Hoshido. Aqui els objectius de les missions son senzills tipo "elimina el jefe" o "eliminal's a tots". Les armes tenen menys potencia pero mes possibilitats d'encertar, la qual cosa les fa mes facils de fer servir. Es la millor per començar si ets nou a la saga.

Conquista: En aquesta versio et passes al bandol de Nohr amb l'objectiu d'acabar amb la seva tirania des de dins. En aquesta ruta l'or i l'experiencia estan limitats i els objectius son mes dificils, tipo "escapa amb tots els personatges" o "elimina al jefe tenint en compte que cada torn perdras 1000 monedes" la qual t'obliga a triar entre or i experiencia; per la qual cosa en aquesta versio hauras de pensar molt millor les teves decisions. Les armes son mes potents pero tenen menys punteria, la qual cosa per personatges amb menys habilitat com els luchadors pot arribar a ser una autentica pua. Aquesta es per jugadors mes experimentats, pero tot i aixi si et fa coseta el joc te dues mecaniques perque per molt novato que siguis puguis acabar-la: el modo fenix que et reviu despres de cada torn i el fet que les armes no es gastin.

Revelacion: En aquesta ruta decideixes no unir-te ni a una faccio ni a l'altra, la qual cosa suposara
Text amagat.
eliminar a qui realment esta manipulant els dos regnes en la sombra amb l'ajut de tots els personatges
Aquesta ruta es un pel mes dificil que estirpe pero un pel mes facil que conquista i l'autentica pua d'aquest joc son els escenaris

Text amagat.
Imatge
UNA PUTA HORA EM VAIG PASSAR PICANT GEL!!!!


A mes aquest joc va polir molts problemes dels quals pecava Awakening, per exemple cada classe te un limit de domini en les seves armes, de manera que queda molt mes clar el seu rol, els enemics poden agrupar-se i la mecanica de l'agrupacio en general esta molt mes ben definida.

Aixi doncs dit tot aixo aquest deu ser el millor fire emblem fet mai no? JAJAJAJAJAJAJA no. De fet tinc molts problemes amb aquest joc:

Primer la mecanica dels fills, com que ho va petar molt a l'awakening l'havien de ficar si o si, perque un castell situat en el limbo i inaccessible si no es amb l'ajuda d'un esser magic no es prou segur per cuidar els fills i cal portar-los en un univers paralel on el temps passa a un altre ritme, es a dir dos dies son 15 anys, i el fet que varis personatges hagin de tenir sexe amb nenes si vols tots els fills em resulta bastant pertorbador. A Awakening aixo no passava perque els fills venien del futur, estava justificat, aqui no.

Despres el fet que les armes no es gastin implica que cal nerfejar les mes poderoses d'alguna manera, i la manera amb la que ho han fet es fent que cada una et baixi una estadistica o altra. No podies fer que fossin com atacs de pokemon i que quan s'acaben s'acaben per aquesta batalla? Nose, m'hagues semblat mes logic i ho haguessis pogut aplicar a armes importants a la historia com la Yato o la Rajinto.

Pero el que de veritat em mata d'aquest joc es el triangle d'armes. Resulta que necessitaven si o si que cap arma es quedes fora del triangle, pero es que la magia, els arcs i les dagues son armes que funcionen cada una a la seva manera, i per tant queda un pel descompensat. Nose si volies fer un segon triangle podies fer-lo nomes de magia com s'ha fet tota la vida, o que nomes el tingues Nohr i que la magia de Hoshido fos neutral. Hi havia millors alternatives a lo que ens vau donar.

En fi, sigui com sigui aquest no deixa de ser un gran joc. No em puc queixar del que se'm va donar en el seu moment. Es de les millors entregues tant si vols coneixer el joc de primera ma com si vols un desafiament aixi que esta recomanadissim. I respecte la banda sonora, buenu, he presentat una canço a l'insert song i ha quedat en 5e lloc aixi que les coses parlen per si soles.
Avatar de l’usuari
Shancks
Moderador
Moderador
Yonkou
Entrades: 1883
Membre des de: 19 oct. 2015, 12:05
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 507 cops

Hola minna!!!

Acaba de sortir el nou joc de la saga, el Three Houses per Switch i és una pasada!!!!

Si no teniu cap joc per l'estiu, us el recomano.

De moment acabo de començar-lo però n'estic molt satisfet :3

@drew-kun quina casa agafaràs primer?
Text amagat.
Jo he agafat els Lleons Blaus
Imatge
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Jo tambe acabo de començar three houses i n'estic encantat. Tothom diu que es el millor FE de la historia i personalment crec que no exageren. Amb el llançament de la Switch Nintendo esta fent un rentat de cara complet les seves sagues i fire emblem no n'es l'excepció. Estic jugant la historia de les aguiles negres i m'esta encantant, pero tinc intencio de jugar amb les 3.

Per qui no sapiga de que va la moguda.

FE3H ens porta al continent de Fodlan, format per tres paisos. Al centre de tot es troba el monestir de Garreg Mach, que funciona com a academia militar per a membres de tots tres paisos. L'academia consta de 3 residencies al mes pur estil de Hogwarts. En/la Byleth es reclutat/da pel monestir com a tutor/a d'una de les 3 residencies i la historia i les tropes que manejaras seran unes o altres en funcio de quina triis.

El fet de plantejar la historia d'una manera tan diferent a altres jocs ha fet que les mecaniques hagin de canviar drasticament per exemple

Text amagat.

-El ritme del joc el marca el calendari. De dilluns a divendres toca classe, en la qual has d'instruir als teus alumnes per millorar el domini de les seves armes, el montar a cavall o a pegaso o el portar una armadura. Es important triar les lliçons d'acord amb el seu talent, els seus gustos personals i els interessos de l'equip.

-Al cap de setmana pots triar una de les seguents activitats:
Pots explorar el monestir i fer diferents activitats que et fan millorar com a profe o millorar la relacio amb els alumnes.
Pots assistir a un seminari per millorar mes les teves habilitats i les dels alumnes.
Pots participar en batalles per farmejar experiencia i or (en el modo dificil son limitades).
O be pots descansar perque els teus pobres alumnes no donen mes de si.

-Al principi del joc et donen totes les tropes de la teva residencia, pero si t'ho curres i caus be a alumnes d'altres residencies podras reclutar-los per la teva.

- El triangle d'armes ha desaparegut. De fet, amb cada tropa pots portar les armes que vulguis sempre i quan les dominin be. No hi ha problemes en portar un pegaso amb un arc per exemple

-Hi ha habilitats com en el Shadows of Valentia, pero enlloc de gastar vida gasten usos de l'arma. I si una arma es trenca no et quedes del tot en boles, pero es molt menys efectiva. Per la magia cadascu te els seus encanteris i hi ha un limit en cada batalla.

-El sistema de classes es mes flexible. Ara ja no t'has de casar amb una familia d'oficis si en vols un de concret, simplement si en vols un de concret has de complir els objectius (que solen ser dominar determinades armes fins a cert punt) passar un examen i un cop tens varis titols pots canviar entre aquests oficis quan et doni la gana.

-Cada personatge pot portar un esquadro amb ell, que li otorga diferents tactiques, algunes necessaries per guanyar a alguns bosses. Per primera vegada en tota la saga et sents enmig d'una guerra i no en un combat entre quatre mercenaris.

Respon